Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu
Owoce i warzywa

W Polsce cały czas rośnie popyt na bakalie

- Rynek bakalii to bardzo perspektywiczna branża. Wpisuje się w trend zdrowego odżywiania wszechobecny w naszym kraju. A wraz z rosnącą świadomością konsumentów związaną ze zdrowym trybem życia rośnie zainteresowanie zdrowymi przekąskami - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl Piotr Bieliński, członek zarządu spółki Atlanta Poland.

W Polsce cały czas rośnie popyt na bakalie
Piotr Bieliński, członek zarządu spółki Atlanta Poland

Wartość rynku bakalii wynosi ok. 800-900 mln zł. Atlanta Poland szacuje swój udział w nim na ok. 30 proc., w zależności od asortymentu.

- Cały czas szukamy nowych możliwości i sektorów, w których moglibyśmy się rozwijać. Chcemy poszerzać naszą ofertę produktów przetworzonych, bo widzimy tu ogromny potencjał do dalszego rozwoju. Dlatego ostatnio wprowadziliśmy na rynek dwie linie produktów skierowanych do osób którzy prowadzą aktywny i zdrowy tryb życia - linię Bakal sport oraz dodatek do sałatek - Bakal fit for you – mówi Piotr Bieliński.

W Polsce rośnie zainteresowanie zdrową żywnością, w tym również bakaliami. Atlanta Poland zamierza poprzez swoje produkty nadawać tempo rozwoju tego rynku. – Na razie czujemy się silni na rynku b2b, a w ciągu najbliższych lat chcielibyśmy zająć silną pozycję również na rynku detalicznym – zapewnia członek zarządu spółki.

Obecnie 60 proc. przychodów spółki w sektorze detalicznym stanowi produkcja private label. Jak przyznaje Piotr Bieliński jest to związane z trendem, które wyznaczają główni gracze na rynku detalicznym. – Największe sieci często kładą nacisk, aby produkt znajdujący się na ich półce był kojarzony z daną siecią. Nam zależy na rozwoju dwutorowym: współpracy z sieciami jak i na rozwijaniu własnej marki Bakal – dodaje.

Największym klientem Atlanty Poland w kraju jeśli chodzi o rynek detaliczny jest Biedronka.

Sprzedaż eksportowa Atlanty Poland stanowi  około 12 proc. w przychodach spółki. Obecnie największym rynkiem eksportowym dla spółki Atlanta Poland jest rynek niemiecki. Istotnymi odbiorcami bakalii są również: Rumunia, Ukraina, Rosja. W ostatnim czasie swoich sił spółka próbuje również na rynku kazachskim. – Poza tym obserwujemy wzrost zainteresowania naszymi produktami przetworzonymi ze strony rynków skandynawskich – dodaje Piotr Bieliński.

Założona w 1990 r. spółka Atlanta Poland S.A. zajmuje się importem i dystrybucją bakalii. W roku obrotowym 2014/15 Atlanta Poland wypracowała 9,65 mln zł zysku netto i 262,48 mln zł przychodów. Spółka posiada dwa zakłady produkcyjne: we Włocławku, gdzie wytwarza asortyment dla klientów detalicznych, oraz w Gdańsku skąd produkcja trafia zarówno do hurtu, jak i do detalu.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Piotr Bieliński RSS ALERT    /    Atlanta Poland RSS ALERT    /    rynek bakalii 2016 RSS ALERT    /    rynek zdrowej żywności RSS ALERT    /    rynek zdrowych przekąsek RSS ALERT    /    rynek bakalii RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.208.202.194
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!