Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Owoce i warzywa

Warzywa i owoce zwiększają poczucie szczęścia

Warzywa i owoce są nieocenionym źródłem wielu witamin i składników mineralnych, a w konsekwencji – niezbędne do zachowania zdrowia i prawidłowego funkcjonowania naszego organizmu. Okazuje się jednak, że produkty te mają także inną, zaskakującą właściwość – mogą zwiększać nasze poczucie szczęścia.

Warzywa i owoce zwiększają poczucie szczęścia
fot. Shutterstock

– Każdy z nas chciałby być szczęśliwy, zdrowy i jak najdłużej zachować młody wygląd. Jedną z recept może być odpowiednia ilość warzyw i owoców w codziennej diecie. Zaleca się, aby spożywać je pięć razy dziennie lub w ilości przynajmniej 400 gramów na dobę, a według Instytutu Żywności i Żywienia po prostu jak najczęściej – tak, aby stanowiły minimum połowę każdego posiłku, przy zachowaniu proporcji ¾ warzyw i ¼ owoców - mówi Magdalena Jarzynka-Jendrzejewska, specjalista ds. żywienia, ekspert kampanii „Warzywa i owoce – na szczęście!”.

- Jeśli wiemy, jakie właściwości mają konkretne produkty, chętniej i częściej po nie sięgniemy. Warto nauczyć się wybierać to, co naturalne, oraz przekonać do tego najbliższych – sok jabłkowy zamiast napojów gazowanych, chipsy, ale z jarmużu, czy sałatka warzywna w miejsce wysokotłuszczowego, przetworzonego dania na wynos - dodaje.

Aby organizm człowieka mógł prawidłowo funkcjonować, niezbędna jest dobrze zbilansowana dieta, oparta na produktach bogatych w witaminy, sole mineralne i inne składniki odżywcze. Ich naturalnym źródłem są warzywa i owoce, które posiadają wiele cennych właściwości – pozwalają cieszyć się zdrowiem, mieć energię i zachować witalność na długie lata.

Warzywa strączkowe, zwłaszcza fasola, groch, bób i owoce, takie jak maliny, jeżyny i porzeczki, bogate są w błonnik pokarmowy, który m.in. reguluje poziom cukru we krwi oraz pomaga eliminować toksyny z organizmu.

W profilaktyce choroby niedokrwiennej serca czy dla zdrowia kości i dziąseł niezbędna jest wit. C, której większe ilości niż w cytrusach znaleźć można w natce pietruszki, czarnej porzeczce oraz papryce.

O równowagę kwasowo-zasadową naszego organizmu dbają szczególnie zielone warzywa: brokuły, szparagi, cukinia, szpinak, kapusta, ale także m.in.: buraki, pomidory lub marchew, a z owoców: jabłka, agrest oraz borówki. Niezwykle cenne składniki zawarte w brukselce wpływają na odbudowę DNA w komórkach oraz blokują rozwój komórek nowotworowych.

Dynia, cukinia i papryka posiadają barwniki – luteinę i zeaksantynę, które pomagają chronić siatkówkę oka przed szkodliwym wypływem promieniowania słonecznego. Substancje obecne w gruszce wspomagają zdrowie układu krążenia i redukują ryzyko zachorowania na jaskrę, a także poprawiają koncentrację i funkcjonowanie tarczycy.

więcej informacji:

warzywa RSS ALERT    /    owoce RSS ALERT    /    śliwki RSS ALERT    /    dieta RSS ALERT    /    zdrowa dieta RSS ALERT    /    Magdalena Jarzynka-Jendrzejewska RSS ALERT    /    szczęście RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • martyna 2018-05-07 14:56:36
    odpowiednia dieta, pełna warzyw i owoców, zawsze dodaje nam sił, więc jakoś nie jestem zaskoczona tymi nowinami. na swoim przykładzie widzę, jak bardzo zmieniło się moje samopoczucie odkąd zaczęłam przywiązywać większą uwagę do tego, co jem :) ____________________________ gazetka-lewiatan.pl/jak-wybierac-warzywa-i-owoce

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.237.254.197
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!