Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

Warzywa królują w gazetkach sieci handlowych

  • Autor: Puls Biznesu
  • Data: 04-09-2014, 08:32
- Pomidor jest przebojem tego roku - to nim sieci handlowe najczęściej kusiły klientów na stronach rozdawanych w sklepach gazetek promocyjnych - informuje Puls Biznesu.

W porównaniu z ubiegłym rokiem przesunęły się akcenty w strategii asortymentowej dyskontów, które po latach bardzo dynamicznego zdobywania rynku muszą zmagać się z rosnącą konkurencją Od początku roku widać zmianę strategii promocyjnej Biedronki. Świadczy to o nadziejach na zwiększenie koszyka zakupowego i częstotliwości odwiedzin klientów, tym bardziej że sprzedaż porównywalna sieci spada.

Jak informuje Puls Biznesu w gazetkach wszystkich sieci dyskontowych wyraźnie (o 4 pkt. proc.) wzrósł udział produktów FMCG (dobra szybkozbywalne, w tym przetworzone artykuły spożywcze), które odbierają miejsce produktom non food, takim jak odzież czy artykuły sezonowe. 

W tym roku, przede wszystkim w gazetkach najmniejszych sklepów, widoczne jest też wyraźne zmniejszenie promocji artykułów pod marką własną. Znacznie mniej miejsca markom własnym (2 proc. wobec 6 proc. rok wcześniej) poświęciłnatomiast hipermarketowy Real. Zbliżył się tym samym pod względem ich udziału do francuskiego Auchan, który jest w trakcie wcielania Reala do swojej sieci.

 

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Powiązane tematy:

Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!