Warzywa królują w gazetkach sieci handlowych
- Autor: Puls Biznesu
- Data: 04-09-2014, 08:32
W porównaniu z ubiegłym rokiem przesunęły się akcenty w strategii asortymentowej dyskontów, które po latach bardzo dynamicznego zdobywania rynku muszą zmagać się z rosnącą konkurencją Od początku roku widać zmianę strategii promocyjnej Biedronki. Świadczy to o nadziejach na zwiększenie koszyka zakupowego i częstotliwości odwiedzin klientów, tym bardziej że sprzedaż porównywalna sieci spada.
Jak informuje Puls Biznesu w gazetkach wszystkich sieci dyskontowych wyraźnie (o 4 pkt. proc.) wzrósł udział produktów FMCG (dobra szybkozbywalne, w tym przetworzone artykuły spożywcze), które odbierają miejsce produktom non food, takim jak odzież czy artykuły sezonowe.
W tym roku, przede wszystkim w gazetkach najmniejszych sklepów, widoczne jest też wyraźne zmniejszenie promocji artykułów pod marką własną. Znacznie mniej miejsca markom własnym (2 proc. wobec 6 proc. rok wcześniej) poświęciłnatomiast hipermarketowy Real. Zbliżył się tym samym pod względem ich udziału do francuskiego Auchan, który jest w trakcie wcielania Reala do swojej sieci.
więcej informacji:
Powiązane tematy:
-
Biedronka Home: sklep internetowy dyskontu startuje już za kilka dni!
-
Rośnie ruch w dyskontach spożywczych. Najbardziej zyskały Netto i Aldi
-
Biedronka rezygnuje z tygodnika Kropka TV. Poszło o homofobiczną reklamę?
-
Biedronka z zarzutami od UOKiK. Gigantyczna kara wisi w powietrzu!
-
Gang Bystrzaków niedługo pojawi się w Biedronce. Zastąpi kultowe Słodziaki
-
Sieć Aldi otwiera trzeci sklep w Szczecinie
-
Biedronka znów podniosła ceny. Nawet o dwa złote w ciągu trzech dni
-
tylko u nas
Lody Mochi w sieci Biedronka. W jakiej cenie kupimy nowość od Quebonafide?
-
Biedronka powraca z piwną promocją 12+12 gratis. Tylko 13 sierpnia
-
Limity w kolejnej sieci: cukier po 5,50 zł. Można kupić maksymalnie 3 kg
komentarze (0)