Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

Właściciel Constans: Nie współpracujemy z dyskontami

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 26-05-2015, 16:05
Strategią naszej firmy jest to, że finalny klient płaci za produkt a nie za pracę kolejnych pośredników w łańcuchu dystrybucji. Z drugiej strony konfitury Matecznik to produkt bardzo niszowy, należy do kategorii premium. Z tych powodów nie współpracujemy z dyskontami, które nie wpisują się w strategię naszej działalności – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Bogumił Klimiuk, właściciel Grupy Constans.
Właściciel Constans: Nie współpracujemy z dyskontami
Bogumił Klimiuk, właściciel Grupy Constans (fot. mat.pras.)

Właściciel marki Matecznik podkreśla, że w sieciach najważniejszą rzeczą we współpracy jest cena i wszystkie pochodne z nią związane, natomiast w przypadku jego marki najważniejsza jest najwyższa możliwa do uzyskania jakość. Niektórzy producenci żywności, jak np. szef firmy Roleski, uznają wręcz, że współpraca z dyskontem byłaby dla nich czymś wstydliwym. - Moja opinia na ten temat jest bardzo podobna – zaznacza Bogumił Klimiuk.

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

- Mając wyjątkowy produkt, który kierujemy do wyjątkowych konsumentów, musimy selekcjonować miejsca w których jest dostępny. Wybieramy miejsca, które odwiedzają najczęściej nasi klienci - a nie są to na pewno sieci dyskontowe.  Z tego względu naszych produktów nie znajdziemy w żadnej sieci dyskontowej – dodaje właściciel Grupy Constans.

Można zauważyć, że coraz więcej firm spożywczych deklaruje otwarcie, że współpraca z dyskontami nie mieści się w ich strategiach. – Ten trend wziął się moim zdaniem stąd, iż przez ok 20 lat obecności na naszym rynku spożywczym sieci sprzedaży zrobiły sporo złego dla producentów, ale też pośrednio dla klientów – uważa Klimiuk. - Ciągłe „ciśnięcie” na obniżenie ceny, wydłużane w nieskończoność terminy płatności, polityka zwrotów towarów, zmuszanie do partycypacji w akcjach promocyjnych… To wszystko spowodowało, że coraz więcej producentów mówi zdecydowane „stop” tego typu praktykom – akcentuje.

Zdaniem właściciela Grupy Constans współpraca z sieciami dyskontowymi może być jednak korzystna, szczególnie dla dużych producentów, którzy mają wolne moce produkcyjne. - Producentom „gigantom” na pewno  współpraca z sieciami przy odpowiedniej polityce produkcji i sprzedaży może  przynosić określone profity. Jednak producentom nie mającym ogromnych możliwości produkcyjnych i zaplecza w postaci tzw. „poduszki finansowej”,  trudno jest moim zdaniem znaleźć w tym obszarze jakiekolwiek korzyści - zaznacza Klimiuk.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Powiązane tematy:

Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!