Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu
Owoce i warzywa

Właściciel Grupy Constans: Rozszerzamy dystrybucję konfitur Matecznik

Grupa Constans rozszerza dystrybucję konfitur Matecznik o sprzedaż internetową. Z właścicielem firmy Bogumiłem Klimiukiem rozmawiamy o wyzwaniach, z jakimi wiąże się e-commerce, oraz zmianach w prowadzeniu biznesu i nowym podejściu do logistyki.

Właściciel Grupy Constans: Rozszerzamy dystrybucję konfitur Matecznik
Bogumił Klimiuk, właściciel Grupy Constans (fot. mat.pras.)
- Grupa Constans rozszerzyła dystrybucję konfitur Matecznik o sprzedaż internetową. Z jakimi inwestycjami wiąże się wejście w nowy kanał sprzedaży?

- Sprzedaż internetowa wiąże się z kilkoma inwestycjami, które można podzielić na dwie grupy. Pierwsza to wszystko, co jest związane ze e-sklepem i stroną internetową, czyli przede wszystkim dostosowanie jej do wymogów zamieszczenia e-sklepu, oraz stworzenie autorskiego oprogramowania do samej obsługi sklepu. Po dwóch miesiącach poszukiwań gotowego rozwiązania zdecydowaliśmy się zlecić firmie zewnętrznej przygotowanie takiego rozwiązania e-commerce, które w pełni zaspokoi nasze potrzeby i zintegruje kilka powiązanych ze sobą działów - produkcji, sprzedaży i logistyki.

Druga grupa to stworzenie systemu organizacyjnego obsługującego proces zamówień, począwszy od projektu różnych rozmiarów opakowań, poprzez stworzenie działu wysyłek, aż po obsługę zwrotów i reklamacji. Każdy e-sklep chcący działać profesjonalnie musi wymienione procesy prowadzić na możliwie najwyższym poziomie organizacyjnym. U nas ze względu na stosunkowo krótki okres przydatności do spożycia naszych produktów, ze względu na brak jakichkolwiek konserwantów i barwników, wszystkie procesy muszą zapewnić możliwie szybką dostawę „Mateczników" do finalnego klienta.

- Przy sprzedaży internetowej produktów spożywczych duże wyzwanie stanowi często logistyka. Jaki model przyjął Pan w tym obszarze?

- Na razie jesteśmy w początkowej fazie działania e-sklepu, więc proces logistyczny opiera się o nasz własny magazyn i podpisane umowy z dwoma firmami logistycznymi. Jedna obsługuje naszych krajowych klientów, druga zagranicznych. Nie znaleźliśmy na rynku firmy logistycznej, która zapewniłaby nam atrakcyjne warunki jednocześnie w obu obszarach. Docelowym modelem, na bazie którego chciałbym oprzeć logistykę Matecznika dla klientów indywidualnych to fulfilment. Polega on na pełnym outsourcingu procesów logistycznych. Zewnętrzna firma prowadziłaby magazyn, jak również konfekcjonowała i prowadziła wysyłkę paczek. Klientów B2B obsługiwalibyśmy na bazie własnego magazynu i taboru samochodowego, który zapewnia błyskawiczną obsługę dużych zamówień i wyższy poziom konwersji.

więcej informacji:

Bogumił Klimiuk RSS ALERT    /    Constans RSS ALERT    /    Matecznik RSS ALERT    /    konfitury RSS ALERT    /    e-commerce RSS ALERT    /    e-handel w Polsce RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.228.21.204
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!