Partner portalu
partner portalu
Owoce i warzywa

WSP Społem: Polski rynek FMCG znajduje się w trendzie spadkowym

- Obecnie polski rynek FMCG znajduje się w trendzie spadkowym. Podobnie, jak w roku ubiegłym, przyczyną zmniejszającej się wielkości sprzedaży jest starzenie się społeczeństwa połączone z emigracją zarobkową. Sytuacja ta dotyczy również segmentu przypraw mokrych, w którym jesteśmy jednym z liderów. Tutaj pogarszające się wyniki sprzedażowe odnotowuje niemalże każda firma - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl Zbigniew Mojecki, zastępca prezesa ds. handlowych WSP Społem.

WSP Społem: Polski rynek FMCG znajduje się w trendzie spadkowym
Zbigniew Mojecki, zastępca prezesa ds. handlowych WSP "Społem". Fot. materiały prasowe

- Mimo to nasza spółdzielnia, dzięki stałej obserwacji rynku oraz elastyczności działań, pozwalających na dopasowanie się do pojawiających się na trendów, uzyskała satysfakcjonujące rezultaty dotyczące zarówno wartości, jak i ilości sprzedawanych wyrobów w 2016 r. - zapewnia Zbigniew Mojecki.

Badania dotyczące zachowań polskich konsumentów dowodzą, że przywiązują oni dużą wagę do rodzimych tradycji kulinarnych. - Nabywcy wybierają wyroby wysokiej jakości, znane od pokoleń oraz niezmienne w smaku. Z drugiej strony, wzrasta zainteresowanie produktami nowoczesnymi i funkcjonalnymi. Ponadto z analiz jasno wynika, że polski konsument zwraca uwagę na opakowania i etykiety produktów. „Dobrze ubrane" wyroby determinują pierwszą opinię o produkcie, co często wpływa na decyzje zakupowe. Istotną rolę odgrywa także skład ketchupu, musztardy czy majonezu. Konsumenci są świadomi tego, co jedzą i co ważne, coraz częściej zwracają uwagę na jakość, a nie tylko na cenę danego wyrobu - wylicza.

- Jako jeden z liderów krajowego rynku dóbr spożywczych dokładamy wszelkich starań, by spełniać zmieniające się wymagania współczesnych konsumentów. Dla przykładu - wkraczamy małymi krokami w segment żywności funkcjonalnej, czyli takiej, która poza podstawowymi cechami wyróżnia się jeszcze czymś szczególnym - stanowi tzw. wartość dodaną. Dlatego w naszej ofercie znajdują się np. majonez Kielecki Omega-3 oraz Majonez Kielecki z czosnkiem. Kolejne nowości wprowadzimy na rynek najpewniej w połowie roku - mówi Zbigniew Mojecki.  

Wyroby WSP Społem dostępne są w większości sieci handlowych np. w  Makro, Selgros, Carrefour, Auchan, Kaufland, Tesco, Intermarche czy Leclerc. - Z roku na rok sukcesywnie zwiększamy liczbę kategorii produktowych oferowanych za pośrednictwem tego kanału.  Jesteśmy także obecni w mniejszych placówkach np. w sieci Żabka, Delikatesy Centrum oraz w sklepach osiedlowych. Bezpośrednio, za ich obsługę odpowiada zespół naszych przedstawicieli handlowych. Co więcej w niedługim czasie planujemy również nawiązanie współpracy z dyskontami -  widzimy w tym duży potencjał rozwoju - zapewnia Michał Mius.

Produkty spółki są również dostępne m.in. w Wielkiej Brytanii, Irlandii, Niemczech, Stanach Zjednoczonych, Australii czy w Kazachstanie. Jednocześnie firma stale poszukuje nowych rynków zbytu m.in. w krajach azjatyckich.

 

 

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Zbigniew Mojecki RSS ALERT    /    WSP Społem RSS ALERT    /    rynek sosów RSS ALERT    /    FMCG RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.228.220.31
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!