Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

WSP Społem: Rynek FMCG bardziej odporny na kryzys

  • Autor: pr, www.portalspozywczy.pl
  • Data: 21-02-2013, 11:39
- O ile możemy zrezygnować z zakupu dóbr takich, jak ekskluzywne ubrania czy kosmetyki, o tyle żywność jest niezbędna do przeżycia. Pomimo tego ważna jest systematyczna analiza sytuacji rynkowej, a także umiejętne dostosowanie się do zmieniających się potrzeb konsumentów - mówi Jerzy Misiak, prezes Wytwórczej Spółdzielni Pracy „Społem".

- Analizującą rynek dóbr szybkorotujących zauważymy, że majonez jest jedną z większych kategorii zarówno pod względem ilości, jak i wartości obrotów. Jak podają niezależne instytuty badawcze sprzedaż majonezów w Polsce kształtuje się na poziomie przeszło 50 tys. ton w skali roku. Klienci, podobnie jak w latach poprzednich najczęściej robią zakupy w kanal nowoczesnym (hipermarkety, supermarkety czy dyskonty),
który odpowiada za 70 proc. ogólnej sprzedaży. Ciekawie wygląda również kwestia czynników, wpływających na decyzję o zakupie danego produktu - mówi Jerzy Misiak, prezes Wytwórczej Spółdzielni Pracy „Społem".

 

Jego zdaniem konsumenci, częściej niż w latach poprzednich, przywiązują wagę nie tyle do samej ceny, co do relacji pomiędzy ceną a jakością wyrobu. Jak się okazuje Polacy coraz chętniej sięgają po znane im produkty, do których mają zaufanie, nawet jeśli ich cena przekracza średnią rynkową.

- Rynek FMCG charakteryzuje się dużo większą odpornością na kryzys niż inne segmenty gospodarki  - dodaje prezes.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Powiązane tematy:

Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!