Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Owoce i warzywa

Wydajemy 1,25 mld zł rocznie na produkty z kategorii warzyw konserwowych

Z danych pochodzących z Panelu Gospodarstw Domowych GfK wynika, że w okresie od listopada 2015 do października 2016 roku, polskie gospodarstwa domowe przeznaczyły na zakup produktów z kategorii warzyw konserwowych 1,25 mld zł. W porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego kwota ta wzrosła o niemal 4 proc. W ujęciu ilościowym odnotowano spadek o 1,5 proc. do poziomu 229 mln kg - informuje GfK.

Wydajemy 1,25 mld zł rocznie na produkty z kategorii warzyw konserwowych
fot. shutterstock

Z badania wynika, że 98 proc. polskich gospodarstw domowych kupowało warzywa konserwowe przynajmniej raz w roku. Przeciętne gospodarstwo sięgało po produkty z tej kategorii średnio 21 razy w roku, wydając na nie niemal 94 zł.

Kategoria warzyw konserwowych rozwijała się przede wszystkim dzięki segmentowi warzyw jednorodnych, których udział ilościowy w całej kategorii wyniósł 94 proc. Liczba nabywców warzyw jednorodnych nieznacznie się zwiększyła – po produkty z tego segmentu kategorii w ciągu roku sięgało 98 proc. gospodarstw domowych. 

Spośród warzyw jednorodnych najchętniej kupowano kapustę, kukurydzę oraz ogórki. W ujęciu wartościowym widoczny był także znaczący wzrost w zakupów cieciorki (o 76 proc.).

Polskie gospodarstwa domowe kupowały warzywa konserwowe przede wszystkim w dyskontach (34 proc. całego wolumenu) oraz w handlu tradycyjnym (24 proc.). Dyskonty i hipermarkety to jedyne kanały dystrybucji w analizowanym okresie, których udziały w wolumenie kategorii warzyw konserwowych zwiększyły się.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

GfK Polonia RSS ALERT    /    rynek warzyw konserwowych RSS ALERT    /    warzywa konserwowe RSS ALERT

KOMENTARZE (2)

  • Darek R. 2017-01-05 10:22:19
    Nic dziwnego, że kierujemy się ku konserwowym odpowiednikom, w szczególności w zimie. Czasami ceny świeżych, krojonych warzyw są naprawdę wysokie. Szkoda tylko, że restauratorzy coraz częściej tak robią. Zamiast wykorzystywać w kuchni produkty od takich producentów jak pan Rogowski, to wolą postawić na warzywa z puszki ;/
  • Gabriel 2017-01-05 10:25:59
    Szkoda tylko, że coraz więcej restauratorów korzysta z tej opcji. Zamiast stawiać na świeże i krojone warzywa, to wolą kupić produkt z puszki. Szkoda, bo na rynku jest wiele dobrych producentów jak pan Rogowski, którzy by dostarczyli produkty, które od razu poprawiłyby smak potraw.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.237.178.91
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!