Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

Żywność ma zapewnić konsumentom relaks i zdrowie emocjonalne

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 24-02-2021, 14:24
Żywność konwencjonalna często nie odpowiada oczekiwaniom konsumentów, gdyż nie dostarcza ona pożądanych wartości odżywczych lub poszukiwanych przez konsumentów dodatkowych funkcji. To właśnie jest powodem wzrostu zainteresowania produktami funkcjonalnymi na całym świecie, jak również w Polsce – mówi Maciej Mikołajczak, prezes firmy Chias Brothers Europe.
Żywność ma zapewnić konsumentom relaks i zdrowie emocjonalne
Rośnie żywność funkcjonalna

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

Jeszcze 10 lat temu żywność funkcjonalna głównie kojarzyła się z napojami funkcjonalnymi. Prawdopodobnie najbardziej wtedy znanym produktem funkcjonalnym był Red Bull dodający skrzydeł. Dzisiaj produkty funkcjonalne może znaleźć w wielu innych kategoriach jak na przykład  nabiałowej czy pieczywa. Ilość funkcji również znacznie wzrosła. W napojach mamy już nie tylko energetyki, ale napoje na sen, do sportu, czy na kaca. Kategoria żywności funkcjonalnej dynamicznie się rozwija.

Konsumenci szukają żywności i napojów funkcjonalnych, które dostosowane są do ich preferencji dietetycznych i/lub konkretnych celów żywieniowych a także zdrowotnych. Ogólnie dostępna żywność konwencjonalna często nie odpowiada oczekiwaniom konsumentów, gdyż nie dostarcza ona pożądanych wartości odżywczych lub poszukiwanych przez konsumentów dodatkowych funkcji. To właśnie jest powodem wzrostu zainteresowania produktami funkcjonalnymi na całym świecie, jak również w Polsce. Wartość globalnego rynku żywności funkcjonalnej wyniosła  w 2019 roku 173 mld USD. Prognozuje się, że osiągnie wartość 309 mld USD do 2027 roku i będzie rosnąć przy rocznej stopie wzrostu (CAGR) 7,5% w okresie pomiędzy 2020–2027.

Dalsza część artykułu jest dostępna dla subskrybentów Strefy Premium PortaluSpożywczego.pl lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Powiązane tematy:

Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!