Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Owoce i warzywa

Żywność ma zapewnić konsumentom relaks i zdrowie emocjonalne

Żywność konwencjonalna często nie odpowiada oczekiwaniom konsumentów, gdyż nie dostarcza ona pożądanych wartości odżywczych lub poszukiwanych przez konsumentów dodatkowych funkcji. To właśnie jest powodem wzrostu zainteresowania produktami funkcjonalnymi na całym świecie, jak również w Polsce – mówi Maciej Mikołajczak, prezes firmy Chias Brothers Europe.

Żywność ma zapewnić konsumentom relaks i zdrowie emocjonalne
Rośnie żywność funkcjonalna

Jeszcze 10 lat temu żywność funkcjonalna głównie kojarzyła się z napojami funkcjonalnymi. Prawdopodobnie najbardziej wtedy znanym produktem funkcjonalnym był Red Bull dodający skrzydeł. Dzisiaj produkty funkcjonalne może znaleźć w wielu innych kategoriach jak na przykład  nabiałowej czy pieczywa. Ilość funkcji również znacznie wzrosła. W napojach mamy już nie tylko energetyki, ale napoje na sen, do sportu, czy na kaca. Kategoria żywności funkcjonalnej dynamicznie się rozwija.

Konsumenci szukają żywności i napojów funkcjonalnych, które dostosowane są do ich preferencji dietetycznych i/lub konkretnych celów żywieniowych a także zdrowotnych. Ogólnie dostępna żywność konwencjonalna często nie odpowiada oczekiwaniom konsumentów, gdyż nie dostarcza ona pożądanych wartości odżywczych lub poszukiwanych przez konsumentów dodatkowych funkcji. To właśnie jest powodem wzrostu zainteresowania produktami funkcjonalnymi na całym świecie, jak również w Polsce. Wartość globalnego rynku żywności funkcjonalnej wyniosła  w 2019 roku 173 mld USD. Prognozuje się, że osiągnie wartość 309 mld USD do 2027 roku i będzie rosnąć przy rocznej stopie wzrostu (CAGR) 7,5% w okresie pomiędzy 2020–2027.

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

Spożywanie wysokiej jakości  i pełnej wartości odżywczych żywności i napojów stało się jednym z głównych priorytetów. Konsumenci poszukują produktów o zmniejszonej ilości tego, co postrzegane jest jako „złe” składniki odżywcze, na przykład cukier, sód lub węglowodany. Oczekują od produktów bogactwa w „dobre” składniki odżywcze, takie jak błonnik, białko, witaminy i minerały. W ostatnim czasie popularność zyskały również składniki aktywne coraz częściej wykorzystywane przez producentów żywności, jak na przykład żeń-szeń, kurkuma, chilli, a także składniki bogate w witaminę C wpływające na odporność organizmu. Wzbogacanie produktów spożywczych o tego rodzaju komponenty, umożliwia zespołom NPD nadanie żywności i napojom konkretnej funkcji. Konsument ma możliwość doboru produktu zależnego od bieżących potrzeb organizmu. Żywność funkcjonalna występuję w wielu kategoriach produktowych, jak chociażby w nabiale, płatkach, przekąskach czy także w jednej z dynamiczniej rosnących subkategorii napojowych jakimi są shoty funkcjonalne.

W trosce o mikobiom jelitowy

więcej informacji:

żywność funkcjonalna RSS ALERT    /    żywność na odporność RSS ALERT    /    odporność RSS ALERT    /    Maciej Mikołajczak RSS ALERT    /    Chias Brothers Europe RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.206.177.17
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!