Portal Spożywczy - FMCG, handel, rynek spożywczy

Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partner

HELIO S.A.

 HELIO to jeden z największych graczy na krajowym rynku detalicznym bakalii. 30 lat doświadczeń w segmencie B2C stanowi bezcenną przewagę konkurencyjną, która będzie pracowała na korzyść sklepu czy sieci handlowej, która postawi na współpracę z tym producentem.

 

W  ofercie znajdują się orzechy, owoce suszone i kandyzowane, ziarna, masy makowe, orzechowe oraz krówkowe, polewy do ciast oraz popcorn do mikrofalówki. Firma nie tylko zna się na bakaliach, ale ma wypracowany know‑how, jak je spakować i dobrze sprzedać konsumentom. Ponad 300 milionów złotych przychodów ze sprzedaży rocznie, uzyskanych (w przeciwieństwie do innych firm z branży) tylko w bakaliowym segmencie B2C, to poziom, którym HELIO dystansuje się od reszty bakaliowego peletonu. Popularność produktów HELIO potwierdzona została także licznymi prestiżowymi nagrodami przyznawanymi przez konsumentów, trendsetterów czy branżowych ekspertów, m.in. coroczne Złote Laury Konsumenta, statuetki Superproduktu Świata Kobiety, Medale Europejskie, Perły Rynku FMCG, Złote Paragony, czy tytuły Najlepszego Produktu. W 2021 roku marka HELIO została wyceniona najwyżej w branży bakaliowej w rankingu najcenniejszych polskich marek opracowanym przez redakcję Rzeczpospolitej, zaś kilka miesięcy wcześniej palmę pierwszeństwa przyznała jej Gazeta Finansowa.

Cechą charakterystyczną HELIO są najwyższe światowe standardy produkcji żywności. Firma podlega cyklicznym audytom i certyfikacjom przez niezależne instytucje. Kompleks produkcyjny HELIO należy do najnowocześniejszych i największych w branży bakaliowej w Europie. Zakład certyfikowany jest wg międzynarodowego standardu jakości i bezpieczeństwa produkcji żywności BRC (wersja 8 level AA), który uważany jest za wzorzec dla najlepszych praktyk w przemyśle spożywczym. Firma współpracuje ze sprawdzonymi plantatorami bakaliowego surowca z regionów na całym świecie, w których uprawy danego gatunku są najlepsze. Ekspercka wiedza oraz nienaganne praktyki kupieckie sprawiają, że HELIO może pochwalić się dziś zarówno kilkoma prestiżowymi tytułami Ambasadora Polskiej Gospodarki przyznawanymi przez BCC pod honorowym patronatem Europejskiego Komitetu Ekonomiczno-Społecznego, a przede wszystkim olbrzymią bazą wiedzy na temat bakalii i doskonałych relacji biznesowych z dostawcami z całego świata. Dzięki temu HELIO to bakaliowy ekspert, który wie jak, gdzie i kiedy kupować bakalie aby skorzystał na tym zarówno nasz sklep, jak i konsument.

W ramach przyjętej strategii rozwoju, HELIO wdrożyło politykę eliminowania oleju palmowego, jak i konserwantów. Jest też aktywnym uczestnikiem projektu społecznego realizowanego we współpracy z Uniwersytetem Przyrodniczym w Poznaniu „Nie jem oleju palmowego – chronię orangutany”.

HELIO to też liczne przemawiające do świadomych konsumentów certyfikowane oznaczenia produktów, w tym m.in. znak „Przekreślonego Kłosa”, „Czytaj skład poleca", „Produkt Polski”, czy oznaczenia produktów ekologicznych. Do unikalnych przewag technologicznych przedsiębiorstwa możemy zaliczyć m.in.

  • produkcję bakalii bez powszechnie stosowanych konserwantów (np. śliwki suszone bez E200),
  • produkcję mas do ciast bez powszechnie stosowanych dodatków, tj. oleju palmowego, glutenu czy konserwantów,
  • produkcję mas do ciast w niepowtarzalnych smakach (np. kukułka, advocat),
  • produkcję popcornu do mikrofalówki bez oleju palmowego,
  • produkcję popcornu do mikrofalówki w oryginalnych i różnorodnych smakach (począwszy od tradycyjnych – solony i maślany, po szczególnie pikantne, lub naturalnie zdrowe bez żadnych dodatków),
  • własną prażalnię orzechów.

HELIO jest spółką notowaną na Giełdzie Papierów Wartościowych. Od początku działalności jej strategicznym właścicielem, a zarazem prezesem jest polski biznesmen ‑ Leszek Wąsowicz. Dzięki wizji, konsekwencji i stabilnej strukturze właścicielskiej spółka realizuje wielkie przedsięwzięcia metodą małych kroczków, nie obciążając nadmiernie kondycji finansowej, a także nie zaskakując nagłymi zmianami w realizowanej strategii wobec jej odbiorców. Przedsiębiorstwo dostarcza produkty do wszystkich największych sieci detalicznych i dystrybutorów hurtowych w Polsce, w tym zarówno pod markami producenckimi, jak i private labels. Atuty polskiego potentata docenili także zagraniczni odbiorcy, dzięki czemu eksport HELIO dynamicznie rośnie.

Podsumowując - renoma i doświadczenie, pewny jakościowo produkt, zdrowa marka i czysta etykieta to dziś szczególnie poszukiwane atuty HELIO. Doceniamy zatem polskiego producenta i wskazujemy go jako bakaliowego dostawcę, którego nie można pominąć w bakaliowych rozdaniach.

wiadomości / HELIO

w portalu

Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!