Byle do 13 grudnia
- Autor: Paulina Mroziak
- Data: 07-03-2014, 14:34

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl
Znaczna większość firm z branży spożywczej, zwłaszcza tych współpracujących z wieloma sieciami handlowymi, już od dawna dostosowuje swoje opakowania do wymagań Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady nr 1169/2011 w sprawie przekazywania konsumentom informacji na temat żywności. A przepisy te wejdą w życie lada chwila, bo 13 grudnia 2014 r. Określają one m.in. wymagania dotyczące czytelności informacji na opakowaniach oraz nowe wymogi dla etykiet produktów sprzedawanych w e-sklepach.
Nowa jakość informowania
Najważniejsze zmiany w stosunku do obowiązujących przepisów dotyczą m.in.: wprowadzenia wymagań mających na celu zwiększenie czytelności etykiet; zamieszczania przejrzystych i pełnych informacji o alergenach; podawania kraju pochodzenia w przypadku mięsa wieprzowego, baraniego i koziego oraz drobiu. Dodatkowe zmiany dotyczą także m.in.: podania zakresu odpowiedzialności (formuła "wyprodukowano dla..."); specjalnych warunków przechowywania, daty zamrożenia, zawartości aspartamu i kofeiny oraz informacji "Należy spożyć do …" - na każdej z oddzielnie zapakowanych porcji.
komentarze (0)