Chcemy być trzecim graczem na rynku - wywiad z prezesem ZPM Henryk Kania
- Autor: Łukasz Rawa
- Data: 05-01-2013, 11:28

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl
Dlaczego branża spożywcza jest stosunkowo słabo reprezentowana na giełdzie?
Polska jest wciąż młodym rynkiem kapitałowym, mamy 20 lat. Jak dotąd wiele firm nie miało po prostu potrzeby wejścia na giełdę. Rozwijały się one w oparciu o kapitał własny. Przedsiębiorstwa spożywcze nie planowały szerokiej ekspansji rynkowej, wystarczał im pewien niekoniecznie duży obszar działania. Konkurencja była mniejsza, więc przykładowo w branży mięsnej, niskokosztowy rozwój poprzez własną sieć sklepów wydawał się dla dużej liczby zakładów spokojną i bezpieczną ścieżką wzrostu. Oprócz tego firmy korzystały z dotacji i innych form wsparcia. Każdy z zakładów miał różne źródła finansowania.