Co z tą wódką?
- Autor: Barbara Woźniak
- Data: 21-05-2015, 14:33
Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl
Od momentu, gdy polski rząd zdecydował o podwyżce podatku akcyzowego na alkohole mocne o 15 proc. od początku 2014 r., producenci wódki w Polsce dwoją się i troją, aby ich sprzedaż i przychody nie spadały na trudnym rynku alkoholi mocnych w Polsce i aby zachęcić konsumentów do kupna swoich produktów.
Coraz czę ściej wódka jest bowiem trunkiem kolorowym, smakowym, o niższej zawartości alkoholu niż tradycyjna "czysta", a sektor coraz głośniej mówi o premiumizacji, alkoholach smakowych i innowacjach. To odpowiedź nie tylko na zmieniające się gusta konsumentów, ale też na wspomnianą podwyżkę akcyzy - im niższa zawartość alkoholu, tym niższy podatek.
Również poziom konkurencji w tym segmencie znacząco wzrósł i ostatnie lata charakteryzowały się mocnym nastawieniem większości graczy na udział ilościowy w rynku. Podwyżka akcyzy na napoje spirytusowe tylko ten trend zaostrzyła.
komentarze (0)