Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

Alkohole i używki

Co z tą wódką?

  • Autor: Barbara Woźniak
  • Data: 21-05-2015, 14:33
Czysta wódka, o zawartości alkoholu ok. 40 proc., traci na popularności w Polsce, choć nadal jest najczęściej kupowanym mocnym alkoholem w naszym kraju. Jednak czasy, gdy popyt na wódkę mocno rósł, już raczej nie wrócą.

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

Od momentu, gdy polski rząd zdecydował o podwyżce podatku akcyzowego na alkohole mocne o 15 proc. od początku 2014 r., producenci wódki w Polsce dwoją się i troją, aby ich sprzedaż i przychody nie spadały na trudnym rynku alkoholi mocnych w Polsce i aby zachęcić konsumentów do kupna swoich produktów.

Coraz czę ściej wódka jest bowiem trunkiem kolorowym, smakowym, o niższej zawartości alkoholu niż tradycyjna "czysta", a sektor coraz głośniej mówi o premiumizacji, alkoholach smakowych i innowacjach. To odpowiedź nie tylko na zmieniające się gusta konsumentów, ale też na wspomnianą podwyżkę akcyzy - im niższa zawartość alkoholu, tym niższy podatek.

Również poziom konkurencji w tym segmencie znacząco wzrósł i ostatnie lata charakteryzowały się mocnym nastawieniem większości graczy na udział ilościowy w rynku. Podwyżka akcyzy na napoje spirytusowe tylko ten trend zaostrzyła.

Dalsza część artykułu jest dostępna dla subskrybentów Strefy Premium PortaluSpożywczego.pl lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

komentarze (0)

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!