Czołowe zderzenie - supermarkety vs dyskonty
- Autor: Paulina Bełżecka
- Data: 15-03-2012, 18:42

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl
Według prezesa sieci Lewiatan Wojciecha Kruszewskiego, wzmożona konkurencja sklepów dyskontowych z supermarketami jest nie tylko coraz bardziej widoczna na rynku, ale z pewnością jeszcze się nasili.Kierunek na konfrontację
Analitycy obserwujący rynek handlu w Polsce oraz przedstawiciele sieci zgadzają się, że różnica między supermarketami i dyskontami zaciera się. - Dyskonty poszerzają asortyment, wprowadzają więcej marek producenckich, podczas gdy supermarkety umacniają marki własne.
Te praktyki są niebezpieczne, bo przy tak wielkim zbliżeniu asortymentów konkurencja staje się wyniszczająca - mówi Wojciech Kruszewski.
Krzysztof Badowski, partner Roland Berger, idzie jeszcze dalej. - Dyskonty idą w kierunku supermarketów, a supermarkety wprowadzają coraz więcej marek prywatnych, idąc w kierunku dyskontów.
komentarze (0)