Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

Biznes i technologie

Dodatki kreują funkcje

  • Autor: Paulina Mroziak
  • Data: 16-10-2012, 14:58
Producenci żywności prześcigają się w dodawaniu nowych "funkcji" do swoich produktów, a firmy specjalizujące się w dodatkach prowadzą badania nad innowacyjnymi substancjami. Rozwój rynku może ograniczyć jednak legislacja Unii Europejskiej.
Dodatki kreują funkcje

Żywność i napoje funkcjonalne należą do jednych z najszybciej rozwijających się segmentów rynku produktów spożywczych.

Według badań przeprowadzonych przez Euromonitor International, rynek żywności funkcjonalnej w Polsce urośnie w 2012 roku o 3 proc., do ponad 1,2 mld euro. Ponadto jego wartość ma się zwiększyć do 2015 roku o niemal 1,34 mld euro. Tymczasem pojęcie żywności funkcjonalnej nie jest szeroko znane Polakom.

Brak definicji

Tylko co dziesiąty Polak zetknął się z definicją żywności funkcjonalnej, a 69 proc. nigdy o czymś takim nie słyszało. Jednak połowa Polaków intuicyjnie dobrze rozpoznaje znaczenie tego terminu i kojarzy go z produktami wzbogaconymi o dodatkowe substancje korzystne dla organizmu. Jednak już 35 proc. uważa za podstawową funkcję tych produktów dobry smak i szybkość przygotowania - wynika z badań przeprowadzonych przez Gemius na zlecenie On Board PR.

Dalsza część artykułu (90%) jest dostępna dla zarejestrowanych subskrybentów serwisu, którzy wykupili dostęp do usługi "Strefa premium". lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

komentarze (0)

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!