Ducato nadal liderem
- Autor: Roman Wieczorkiewicz
- Data: 13-05-2010, 11:54
Każdy liczący się producent samochodów, jeśli nie chce stracić szerokiego segmentu rynku biznesowego, ma w ofercie samochody dostawcze. Często są one od razu dostosowane do transportu żywności.
Bez odpowiedniej logistyki nie da się dobrze zorganizować łańcucha producent - przetwórca - handel. Innych samochodów potrzebuje mleczarnia, aby odebrać od rolnika mleko, innych, aby gotowe produkty dostarczyć do hurtowni czy magazynów logistycznych, a jeszcze inne są wykorzystywane przez firmy spedycyjne czy do zaopatrywania małych, osiedlowych sklepów. Z drugiej strony, przez kryzys, firmy tną koszty i ograniczają inwestycje, rezygnując z wydatków, które nie są niezbędne. Rynek samochodów dostawczych i użytkowych odczuł to bardzo dotkliwie.
Rynek i aktualna oferta
Oferta rynkowa samochodów dostawczych jest bardzo szeroka. Produkcja samochodów dostawczych wyniosła w styczniu 2010 roku 5249 sztuk Stanowiło to o 24 proc. mniej niż miesiąc wcześniej i o 4,7 proc. więcej niż w styczniu 2009 r. W lutym produkcja wyniosła 6489 sztuk, była większa o 23,6 proc. od styczniowej i o 40,0 proc. od wyniku sprzed roku. Po dwóch miesiącach wielkość krajowej produkcji przekroczyła 11,7 tys. sztuk, co oznacza wzrost o 21,7 proc. w stosunku do ubiegłego roku.
Dalsza część artykułu jest dostępna dla subskrybentów Strefy Premium PortaluSpożywczego.pl
lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie
komentarze (0)