Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

Mięso

Dystrybucja: czas fuzji i przejęć

  • Autor: Ewa Obidzińska
  • Data: 07-05-2008, 19:52
Zmienia się szybko handel detaliczny, rosną wymagania konsumentów, a także siła i znaczenie sieci handlowych. Oznacza to nowe wyzwania dla producentów mięsa i jego przetworów. Duże firmy mięsne budują własne sieci dystrybucyjne, małe muszą zadowolić się dostawami, często we własnym zakresie, bezpośrednio do pobliskich sklepów i hurtowni.
Dystrybucja: czas fuzji i przejęć

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

Do niedawna najważniejszym dylematem dystrybucyjnym producenta mięsa i przetworów mięsnych było: postawić na własne sklepy i bezpośrednie dostawy do placówek detalicznych - czy też w strategii dystrybucji uwzględnić pośredników, a więc hurtownie spożywcze.

Pierwsze rozwiązanie kusiło wieloma zaletami, jak choćby możliwością szybkiego obrotu środkami finansowymi czy też okazją do stałego monitorowania upodobań i preferencji konsumentów, mankamentem była jednak konieczność ponoszenia kosztów organizacji sklepów firmowych. Wadą drugiego rozwiązania była konieczność dzielenia się marżą z pośrednikiem, jak również "oddalenie" od rynku i klientów.

Wprowadzenie zmian w strategii dystrybucji zostało wymuszone przez rosnące znaczenie tzw. nowoczesnej dystrybucji oraz wymogi logistyczne, jakie sieci handlowe coraz częściej stawiały dostawcom. Nie bez znaczenia były też wymagania klientów oczekujących szerokiego asortymentu wyrobów nawet w niedużych sklepach czy marketach, a także postępująca koncentracja nie tylko handlu, ale także produkcji mięsa i przetworów.

Dalsza część artykułu (81%) jest dostępna dla zarejestrowanych subskrybentów serwisu, którzy wykupili dostęp do usługi "Strefa premium". lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

komentarze (1)

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • DRAGON 113 2009-02-24 00:11:54

    BZDURY LUB PRAWIE SAME BZDURY. zNOWU JAKAŚ DZIENNIKARZYNA PISZE O SPRAWACH O KTÓRYCH NIE MA POJĘCIA. A TEN ARTYKUŁ JEST PODOBNY DOTEGO JAKI UKAZAŁ SIĘ 3 LATA TEMU I 5 LAT TEMU I 10 LAT TEMU. WTEDY ANIMEX CZY SOKOŁÓW MÓWILI O 10 -15% UDZIALACH. ALE DANE GUS BYLY BEZWZGLĘDNE, WIĘC JUŻ BAJEK NIE BREDZĄ. TERAZ PO 8!!! MIESIACACH DUDA JUŻ SPLAJTOWAŁ, DRUGI DUDA \"GŁOSICIEL PRAWD\" ZREZYGNOWAŁ Z 25 CENTRÓW DYSTRYBUCYJNYCH A WYROBÓW ANIMEXU W POŁOWIE KRAJU POZA SIECIAMI NIE MOŻNA DOSTAĆ. I CO NA TO PANI REDAKTOR DS. BZDUR?

    Odpowiedz

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!