Dystrybucja: czas fuzji i przejęć
- Autor: Ewa Obidzińska
- Data: 07-05-2008, 19:52

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl
Do niedawna najważniejszym dylematem dystrybucyjnym producenta mięsa i przetworów mięsnych było: postawić na własne sklepy i bezpośrednie dostawy do placówek detalicznych - czy też w strategii dystrybucji uwzględnić pośredników, a więc hurtownie spożywcze.
Pierwsze rozwiązanie kusiło wieloma zaletami, jak choćby możliwością szybkiego obrotu środkami finansowymi czy też okazją do stałego monitorowania upodobań i preferencji konsumentów, mankamentem była jednak konieczność ponoszenia kosztów organizacji sklepów firmowych. Wadą drugiego rozwiązania była konieczność dzielenia się marżą z pośrednikiem, jak również "oddalenie" od rynku i klientów.
Wprowadzenie zmian w strategii dystrybucji zostało wymuszone przez rosnące znaczenie tzw. nowoczesnej dystrybucji oraz wymogi logistyczne, jakie sieci handlowe coraz częściej stawiały dostawcom. Nie bez znaczenia były też wymagania klientów oczekujących szerokiego asortymentu wyrobów nawet w niedużych sklepach czy marketach, a także postępująca koncentracja nie tylko handlu, ale także produkcji mięsa i przetworów.
komentarze (1)
BZDURY LUB PRAWIE SAME BZDURY. zNOWU JAKAŚ DZIENNIKARZYNA PISZE O SPRAWACH O KTÓRYCH NIE MA POJĘCIA. A TEN ARTYKUŁ JEST PODOBNY DOTEGO JAKI UKAZAŁ SIĘ 3 LATA TEMU I 5 LAT TEMU I 10 LAT TEMU. WTEDY ANIMEX CZY SOKOŁÓW MÓWILI O 10 -15% UDZIALACH. ALE DANE GUS BYLY BEZWZGLĘDNE, WIĘC JUŻ BAJEK NIE BREDZĄ. TERAZ PO 8!!! MIESIACACH DUDA JUŻ SPLAJTOWAŁ, DRUGI DUDA \"GŁOSICIEL PRAWD\" ZREZYGNOWAŁ Z 25 CENTRÓW DYSTRYBUCYJNYCH A WYROBÓW ANIMEXU W POŁOWIE KRAJU POZA SIECIAMI NIE MOŻNA DOSTAĆ. I CO NA TO PANI REDAKTOR DS. BZDUR?
Odpowiedz