E-commerce - między wysoką dynamiką a niskim udziałem
- Autor: Małgorzata Kamińska
- Data: 23-03-2016, 09:45

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl
Portal Interaktywnie.com zlecił swoim specjalistom przygotowanie raportu "E-commerce 2015" dotyczącego stanu tej branży oraz możliwości jej rozwoju. Oszacowano, że w 2016 roku wartość polskiego rynku e-commerce może wynieść nawet 38 miliardów złotych, czyli o 9 miliardów więcej niż prognozy dotyczące roku 2015. Wedle różnych źródeł, wartość rynku w 2014 roku wahała się w przedziale między 27 a 27,5 mld zł. 2015 rok z dużym prawdopodobieństwem przekroczy próg 30 mld zł. Oznacza to, że sektor handlu on-line cały czas może pochwalić się bardzo dobrą dynamiką wzrostu. Czy tak zostanie?
Branża czeka na ruch Ikei i Biedronki
Zdaniem Szymona Dobosza z KodyRabatowe.pl rok 2015 obfitował w szereg przełomowych wydarzeń dla polskiego e-commerce. Jednym z nich było uruchomienie polskich sklepów internetowych przez wiele rozpoznawalnych marek retail, jak H&M, Cubus, Kappahl czy Castorama. Wejście dużych graczy do internetu ma być kontynuowane także w najbliższych miesiącach, biorąc po uwagę głośne zapowiedzi Ikei czy Biedronki. Wszyscy jednak wiedzą, że sprzedaż żywności w internecie nie rozwija się w takim tempie, jak pozostałe sektory.
komentarze (0)