Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

Alkohole i używki

Ekspansja zagraniczna: Chiny - rynek dla cierpliwych

  • Autor: Paulina Bełżecka
  • Data: 18-01-2012, 09:47
Coraz większa konkurencja na rodzimych i regionalnych rynkach skłania producentów żywności do poszukiwania nowych okazji do sprzedaży produktów, czasem nawet bardzo daleko. Wiele firm próbuje swoich sił w Chinach.
Ekspansja zagraniczna: Chiny - rynek dla cierpliwych

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

Głównymi przewagami konkurencyjnymi Chin jest na pewno wielkość rynku i jego potencjał rozwojowy. - Chiny poprzez posiadaną liczbę mieszkańców, których poziom życia stale wzrasta, stanowią bardzo atrakcyjny rynek zbytu. Wiodące marki zagraniczne są już tam obecne i podkreślają wysokie korzyści wynikające z bycia na tym rynku. Jeśli polskie firmy również się tam ulokują, nie ma powodu, by w ich przypadku było inaczej - mówi Mariola Szwaj, dyrektor ds. handlowych w firmie Verico Experts.

Po pierwsze determinacja

Analitycy oceniają, iż rynek chiński, z ponad miliardem konsumentów i wciąż rosnącą klasą średnią, jest idealnym punktem docelowym dla wielu produktów spożywczych. - Dla przykładu, w zeszłym roku konsumpcja wieprzowiny w Państwie Środka sięgnęła 50 mln ton, z czego niecały milion pochodził z importu - mówi Artur Siejka, analityk rynku chińskiego z firmy EastLink Consulting.

Dalsza część artykułu (94%) jest dostępna dla zarejestrowanych subskrybentów serwisu, którzy wykupili dostęp do usługi "Strefa premium". lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

komentarze (0)

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!