Handel to nieustająca zmiana
- Autor: EK, PM, MB
- Data: 04-01-2013, 15:03

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl
Rosnące nasycenie rynku nowymi placówkami handlowymi i silna ekspansja sieci dyskontowych powoduje, że właściwy wybór lokalizacji stał się najbardziej istotnym elementem strategii rozwoju sieci handlowych w Polsce.
Operatorzy muszą coraz uważniej planować swój rozwój. Jak zauważył Krzysztof Waligórski, pełnomocnik zarządu Grupy Muszkieterów, Grupa wszystkie decyzje o nowych sklepach uzależnia od badań rynku dla danej lokalizacji. - Analizujemy m.in. współczynnik zamożności danego miasta, np. poziom wynagrodzeń czy stopę bezrobocia, badamy też zwyczaje zakupowe mieszkańców danego osiedla.
We Francji opracowujemy program, który bierze pod uwagę również takie czynniki jak migracja czy starzenie się społeczeństwa.
Dariusz Kalinowski, prezes Stokrotki, zwrócił uwagę, że jednym z kluczowych aspektów w tym zakresie jest charakter lokalizacji obiektu, jak i sam wygląd planowanego sklepu. - Często to detale stanowią o sukcesie placówki handlowej. Kluczowy może być np. sposób ukształtowania parkingu przy sklepie - podkreślił prezes Stokrotki.
komentarze (0)