Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

Inne

Impuls w czas kryzysu

  • Autor: Łukasz Rawa
  • Data: 19-11-2009, 13:22
Producenci słodyczy tną wydatki na reklamę i marketing. Kryzys gospodarczy sprawił, że rezygnują z kampanii wizerunkowych na rzecz działań reklamowych wspierających sprzedaż. W komunikacji z klientami coraz większą rolę odgrywa internet.
Impuls w czas kryzysu

Polacy kupując słodycze, kierują się przede wszystkim ceną, jakością i reputacją firmy, która je produkuje. Jednak badania rynkowe wskazują, że aż 70 proc. klientów w kraju nie planuje zakupu słodyczy lecz nabywa je pod wpływem impulsu. W czasie dekoniunktury na rynkach finansowych, kiedy konsumenci ograniczają wydatki na droższe dobra konsumpcyjne, siła odruchu rośnie. Brak nowego samochodu czy sprzętu RTV trzeba sobie jakoś zrekompensować. Prostą, a przez to częstą rekompensatą, jest kupowanie słodkości. Konsumenci chętniej sięgają po produkty impulsowe przy kasie. Dlatego działania w punktach sprzedaży nabierają dla branży cukierniczej coraz większego znaczenia.

Dzięki otwartej na sprzedaż impulsową postawie konsumentów branża cukiernicza doświadcza kryzysu w mniejszym stopniu niż inne gałęzie przemysłu spożywczego. Okres dekoniunktury może więc być szansą dla producentów słodyczy na zdobywanie klientów w czasach, gdy żyje im się trochę gorzej.

W sklepie!

Dalsza część artykułu (83%) jest dostępna dla zarejestrowanych subskrybentów serwisu, którzy wykupili dostęp do usługi "Strefa premium". lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

komentarze (1)

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Badacz rynku 2010-02-05 14:47:19

    To dobrze, ze marketerzy coraz częściej siegają do mniej standardowych sposobów komunikacji z konsumentem. Marketing internetowy to nasza przyszłość. A biorąc pod uwagę światowe trendy (np. coraz mniej lojalnych konsumentów, większa impulsowość kategorii), może się wkrótce okazać, że aktywnosci POS mogą stać się ważniejsze od tradycyjnych kanałów.

    Odpowiedz

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!