Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

Biznes i technologie

Jak mądrze ciąć koszty?

  • Autor: Przemysław Łaszczych
  • Data: 19-02-2010, 10:31
Spowolnienie gospodarcze było w 2009 roku odczuwalne w większości branż poprzez spadek sprzedaży, zmniejszoną produkcję, wolniej rotujące zapasy. w konsekwencji w firmach pojawiają. się problemy z płynnością, finansową, a zarządy zaczynają, szukać sposobów na redukcję kosztów. Robią, to także firmy z branży spożywczej, mimo iż właśnie ona jest jedną z najbardziej odpornych na kryzys.
Jak mądrze ciąć koszty?

Z czego wynika ta sytuacja? W każdej branży na końcu łańcucha jest zawsze indywidualny konsument. W dobie kryzysu każdy stara się redukować koszty, ale z oczywistych względów oszczędności w budżetach rodzinnych w ostatniej kolejności związane są z artykułami spożywczymi. Konsumpcja żywności nie spadła drastycznie i dlatego firmy branży spożywczej mogą pochwalić się bardziej stabilną sprzedażą niż w innych sektorach gospodarki.

Do najczęściej stosowanych praktyk redukcji kosztów należą:

  • optymalizacja kosztu materiałów produkcyjnych
  • reorganizacja produkcji
  • outsourcing usług - likwidacja części działów przedsiębiorstwa
  • redukcja zatrudnienia
  • poszukiwanie nowych rynków sprzedaży
  • konsolidacja zakładów produkcyjnych
  • przejęcia mniejszych firm wewnątrz sektora.
W branży spożywczej optymalizacja kosztów dotyczy zwykle materiałów produkcyjnych, których cena stanowi ponad 50 proc. kosztów wyrobu gotowego.
Dalsza część artykułu (90%) jest dostępna dla zarejestrowanych subskrybentów serwisu, którzy wykupili dostęp do usługi "Strefa premium". lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

komentarze (1)

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • ja 2010-03-05 21:08:38

    Łomatko. po co tyle bla,bla,bla. Firmy same wiedzą co zrobić.

    Odpowiedz

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!