Jak mądrze ciąć koszty?
- Autor: Przemysław Łaszczych
- Data: 19-02-2010, 10:31

Z czego wynika ta sytuacja? W każdej branży na końcu łańcucha jest zawsze indywidualny konsument. W dobie kryzysu każdy stara się redukować koszty, ale z oczywistych względów oszczędności w budżetach rodzinnych w ostatniej kolejności związane są z artykułami spożywczymi. Konsumpcja żywności nie spadła drastycznie i dlatego firmy branży spożywczej mogą pochwalić się bardziej stabilną sprzedażą niż w innych sektorach gospodarki.
Do najczęściej stosowanych praktyk redukcji kosztów należą:
- optymalizacja kosztu materiałów produkcyjnych
- reorganizacja produkcji
- outsourcing usług - likwidacja części działów przedsiębiorstwa
- redukcja zatrudnienia
- poszukiwanie nowych rynków sprzedaży
- konsolidacja zakładów produkcyjnych
- przejęcia mniejszych firm wewnątrz sektora.
komentarze (1)
Łomatko. po co tyle bla,bla,bla. Firmy same wiedzą co zrobić.
Odpowiedz