Kawosze nadają ton
- Autor: Paulina Mroziak
- Data: 17-03-2016, 10:33

Rynek kawiarni sieciowych prężnie się rozwija. Ostatnie miesiące upłynęły pod znakiem inwestycji istniejących do tej pory kawiarni sieciowych. Zarówno kawiarnie istniejące od lat na polskim rynku, jak i nowe sieci, prężnie otwierały kolejne punkty. W planach wszystkich graczy jest dalszy rozwój i otwieranie kolejnych kawiarni. Sieci planują rozbudowę również w miastach, w których do tej pory były nieobecne. Ponadto chcą otwierać również nowe formaty swoich lokali, np. poza centrami handlowymi. Oznacza to, że właściciele sieci kawiarni oceniają rynek jako bardzo perspektywiczny - wynika z analizy ARC Rynek i Opinia.
Respondenci przyznają w badaniu ARC Rynek i Opinia, że miejscami, gdzie najczęściej piją kawę, są: dom (70 proc.), kawiarnia sieciowa (57 proc.) oraz miejsce pracy (55 proc.). Klientami kawiarni sieciowych są najczęściej kobiety (62 proc.). Główną okolicznością odwiedzania kawiarni sieciowej jest spotkanie ze znajomymi (35 proc.). Wybierając kawiarnię sieciową, respondenci kierują się przede wszystkim smakiem kawy i napojów (67 proc.) oraz dogodną lokalizacją (48 proc.). Najpopularniejszymi rodzajami kaw są: kawa latte (66 proc.), cappuccino (29 proc.) oraz espresso (25 proc.).
komentarze (0)