Łańcuch zaufania
- Autor: Roman Wieczorkiewicz
- Data: 03-01-2013, 10:18

Bez zoptymalizowanego łańcucha dostaw producenci nie sprzedadzą swoich wyrobów, a handel będzie tracił klientów. Brak odpowiedniego zarządzania tym obszarem logistyki powoduje straty operacyjne, czyli ubytki w produktach lub wartościach pieniężnych wewnątrz łańcucha dostaw, które powstały w wyniku niezamierzonych działań, bez intencji ich wygenerowania.
Są one najczęściej spowodowane przez nieprzestrzeganie lub niewłaściwe projektowanie procesów logistycznych.
Z badań wynika, że w przypadku stwierdzenia braku towarów na sklepowej półce, 9 proc. europejskich klientów zrezygnuje z zakupów, a aż 37 proc. kupi odpowiednik innego producenta. Co szczególnie ważne, ponad jedna piąta konsumentów zrobi zakupy w innym sklepie. To pokazuje, że w zależności od zachowania klienta traci producent lub sieć handlowa, a zatem wszyscy w łańcuchu dostaw powinni być zainteresowani współpracą.
komentarze (1)
Za tzw komuny przy dostawach art żywnościowych wymagano od kierowcy samochodu dostawczego chłodni: - ks zdrowia - białego fartuch - ks mycia pojazdu -czystych dłoni - przestrzegania podstaowych zasad higieny. - poprawnie wypełnionych dokumentów itp Dzisiaj jak widać na załączonym foto transport przeczy wszystkiemu, art spożywcze w tym mięso i wędlin przewozi się byle jak i byle czym aby taniej i szybciej. Czy ktoś to kontroluje np podczas dostawy do sklepów.
Odpowiedz