Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

Mięso

Mięso z problemami

  • Autor: Łukasz Rawa
  • Data: 25-05-2015, 20:12
Miniony rok na rynku mięsa z całą pewnością nie należał do łatwych. Szereg zagrożeń, wśród których na pierwszy plan wysunęły się problemy z eksportem wieprzowiny, skutecznie stłumiły optymistyczne nastroje, z jakimi firmy mięsne rozpoczynały 2014 r. Wyniki przetwórców mięsa po raz kolejny potwierdziły, że w trudnych czasach najlepiej radzą sobie duże, dobrze zorganizowane przedsiębiorstwa.

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

Poniżej prezentujemy nową edycję zestawienia "Największych firm mięsnych w Polsce", przygotowaną przez serwis portalspozywczy.pl we współpracy z wywiadownią gospodarczą Bisnode. Porównanie wyników firm mięsnych z ostatnich trzech raportów pokazuje, że pozycja lidera rynku - Grupy Animex wciąż nie wydaje się zagrożona (prawie 4 mld zł sprzedaży w 2013 r. wobec 3,8 mld zł w 2012 r.). Równie mocno osadzona jest 2. pozycja, należąca do Grupy Sokołów (3,1 mld zł w 2013 r. wobec 2,8 mld zł w 2012 r.). Na trzecie miejsce wpadła Pini Polonia (2,7 mld zł w 2013 r. wobec 2 mld zł w 2012 r.), zaś zajmująca ją wcześniej spółka PKM Duda spadła na 6. pozycję (1,5 mld zł w 2013 r. wobec 1,7 mld zł w 2012 r.). W pierwszej piątce znajdziemy jeszcze dwie największe grupy drobiarskie - na 4. pozycji Cedrob (2 mld zł w 2013 r. wobec 1,7 mld zł w 2012 r.); na 5. pozycji Wipasz (1,5 mld zł w 2013 r. wobec 1,4 mld zł w 2012 r.). 7. pozycję tak samo jak w ubiegłorocznym zestawieniu zajmuje Indykpol, ze sprzedażą nadal na poziomie 1 mld zł. Kolejne dwa miejsca także nie uległy zmianie - 8. pozycję zajmują ZPM Biernacki (0,9 mld zł w 2013 r. wobec 0,7mld zł rok wcześniej); 9. miejsce należy do JBB (niewielki wzrost sprzedaży, wciąż w okolicach 0,7 mld zł). Co ciekawe, do pierwszej dziesiątki powróciły w tegorocznym zestawieniu ZM Łmeat Łuków (0,6 mld zł w 2013 r. wobec 0,5 w 2012 r.).

Dalsza część artykułu jest dostępna dla subskrybentów Strefy Premium PortaluSpożywczego.pl lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

komentarze (0)

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!