Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

Handel

Mleko: Kto nie inwestuje - traci

  • Autor: Jacek Okrzesik
  • Data: 02-07-2008, 07:08
Mleczarze wydali w ubiegłym roku na inwestycje rekordowo dużo - 955,9 mln zł. Najwięcej na nowoczesne technologie i urządzenia poprawiające efektywność działania i umożliwiające zachowanie konkurencyjności. W najbliższym czasie powinny wzrosnąć nakłady inwestycyjne na informatyzację zakładów mleczarskich i ochronę środowiska.
Mleko: Kto nie inwestuje - traci

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Spacerując pomiędzy uginającymi się pod ciężarem najrozmaitszych produktów mleczarskich regałami w hipermarkecie, zazwyczaj nie pamiętamy, że jeszcze kilkanaście lat temu asortyment takich przetworów można było policzyć na palcach obu rąk, a ich jakość, nie wspominając o opakowaniach, pozostawiała bardzo wiele do życzenia.

Dlatego, gdy po otwarciu naszego rynku napłynęły z Zachodu atrakcyjnie opakowane produkty mleczarskie, kuszące całą gamą smaków, niespotykanych wcześniej na polskim rynku - wydawało się, że dni krajowych mleczarni są już policzone. Jednak dzięki tej terapii szokowej oraz funduszom pomocowym z Unii Europejskiej znaczna część sektora mleczarskiego dostosowała się do nowej rzeczywistości szybciej niż inne gałęzie przemysłu spożywczego, które nie zostały poddane takiej presji. Osiągnięcie standardów jakościowych i technologicznych, znanych już od dawna na Zachodzie, pociągnęło za sobą liczne ofiary - wśród których znaleźli się zarówno producenci surowego mleka, nie spełniającego podwyższonych norm, jak i wiele mleczarni, które nie potrafiły odnaleźć się w nowej rzeczywistości.

Dalsza część artykułu jest dostępna dla subskrybentów Strefy Premium PortaluSpożywczego.pl lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

komentarze (0)

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!