Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

Napoje

Nowe otwarcie w sokach

  • Autor: Paulina Mroziak
  • Data: 09-12-2015, 13:21
Rynek soków i nektarów owocowych wyszedł z kryzysu. Pomogły: trendy prozdrowotne, kampanie promocyjne oraz rosnąca popularność soków świeżych.
Nowe otwarcie w sokach

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

Z danych European Fruit Juice Association (AIJN) wynika, że od 2013 r. rynek soków i nektarów owocowych rośnie i powoli wychodzi z okresu stagnacji i spadków. W 2014 r. spożycie w Polsce wyniosło 699 mln litrów, w porównaniu z 673 mln litrów rok wcześniej.

Soki - na zdrowie

Eksperci tłumaczą, że na wzrost spożycia soków w Polsce wpływa ustabilizowanie się cen tych produktów oraz coraz bogatsza ofer ta producentów. Konsumenci zauważają prozdrowotne walory soków, ponieważ - podobnie jak segment wody - wpisują się w trend healt & wellness. Duży wpływ na odrodzenie się tej kategorii miały także działania Krajowej Unii Producentów Soków, która - dzięki programom unijnym - przeprowadziła szereg kampanii promujących te napoje. Konsumpcję soków pobudziły również kampanie reklamowe poszczególnych marek. - Rzeczywiście w ostatnich latach mieliśmy do czynienia ze spadającym rynkiem soków, nektarów i napojów - nawet dwucyfrowo. Obecnie mamy do czynienia z rynkiem rosnącym. Oczywiście jak rynek rośnie, to jest to dobre dla wszystkich, bo każdy uczestnik rynku z tego korzysta. Kategoria soków, nektarów i napojów owocowych w Polsce jest bardzo ciekawa i innowacyjna. Przykład rynku niemieckiego, który jest wzorcowy dla soków, pokazuje, że jest jeszcze pole dla dalszego rozwoju w Polsce - komentuje Krzysztof Pawiński, prezes Grupy Maspex Wadowice, która jest właścicielem brandów Kubuś i Tymbark.

Dalsza część artykułu jest dostępna dla subskrybentów Strefy Premium PortaluSpożywczego.pl lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

komentarze (0)

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!