Nowe otwarcie w sokach
- Autor: Paulina Mroziak
- Data: 09-12-2015, 13:21

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl
Z danych European Fruit Juice Association (AIJN) wynika, że od 2013 r. rynek soków i nektarów owocowych rośnie i powoli wychodzi z okresu stagnacji i spadków. W 2014 r. spożycie w Polsce wyniosło 699 mln litrów, w porównaniu z 673 mln litrów rok wcześniej.
Soki - na zdrowie
Eksperci tłumaczą, że na wzrost spożycia soków w Polsce wpływa ustabilizowanie się cen tych produktów oraz coraz bogatsza ofer ta producentów. Konsumenci zauważają prozdrowotne walory soków, ponieważ - podobnie jak segment wody - wpisują się w trend healt & wellness. Duży wpływ na odrodzenie się tej kategorii miały także działania Krajowej Unii Producentów Soków, która - dzięki programom unijnym - przeprowadziła szereg kampanii promujących te napoje. Konsumpcję soków pobudziły również kampanie reklamowe poszczególnych marek. - Rzeczywiście w ostatnich latach mieliśmy do czynienia ze spadającym rynkiem soków, nektarów i napojów - nawet dwucyfrowo. Obecnie mamy do czynienia z rynkiem rosnącym. Oczywiście jak rynek rośnie, to jest to dobre dla wszystkich, bo każdy uczestnik rynku z tego korzysta. Kategoria soków, nektarów i napojów owocowych w Polsce jest bardzo ciekawa i innowacyjna. Przykład rynku niemieckiego, który jest wzorcowy dla soków, pokazuje, że jest jeszcze pole dla dalszego rozwoju w Polsce - komentuje Krzysztof Pawiński, prezes Grupy Maspex Wadowice, która jest właścicielem brandów Kubuś i Tymbark.
komentarze (0)