Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

Handel

Polskie produkty w dyskontach

  • Autor: Edyta Kochlewska
  • Data: 27-10-2015, 15:52
W Biedronce 68 proc. asortymentu dostępnego w kategoriach FMCG (dóbr szybko zbywalnych) to asortyment wyprodukowany w Polsce. Z 2187 produktów dostępnych w tej sieci1495 artykułów miało kod EAN rozpoczynający się od prefiksu 590, wskazującego na polskie pochodzenie.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

W przypadku sieci Lidl takich produktów jest 19 proc., czyli na 1922 produkty dostępne w Lidlu 357 artykułów było opatrzonych kodem rozpoczynającym się na 590 - wynika z danych zebranych przez agencję badawczą ABR Sesta, przesłanych do redakcji dla handlu.pl.

Z badań przeprowadzonych przez PEMI w 2014 r. wynika, że dla połowy Polaków istotny jest kraj pochodzenia produktu i są skłonni zapłacić więcej, jeśli ten kraj to Polska. Dla porównania w 2005 r. informacja o pochodzeniu produktu ważna była tylko dla 5% naszych rodaków. Dlatego sieci od jakiegoś czasu podkreślają w kampaniach reklamowych lokalne pochodzenie sprzedawanych w swoich sklepach produktów.

Biedronka deklaruje, że współpracuje z 500 polskimi dostawcami, a 90 proc. produktów oferowanych przez sieć powstało w Polsce. Z kolei Lidl w maju 2015 roku, aby podkreślić obecność krajowego asortymentu na swoich półkach zorganizował tydzień polski w ramach akcji tygodnie tematyczne.

Dalsza część artykułu jest dostępna dla subskrybentów Strefy Premium PortaluSpożywczego.pl lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

komentarze (0)

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!