Polskie produkty w dyskontach
- Autor: Edyta Kochlewska
- Data: 27-10-2015, 15:52
Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl
W przypadku sieci Lidl takich produktów jest 19 proc., czyli na 1922 produkty dostępne w Lidlu 357 artykułów było opatrzonych kodem rozpoczynającym się na 590 - wynika z danych zebranych przez agencję badawczą ABR Sesta, przesłanych do redakcji dla handlu.pl.
Z badań przeprowadzonych przez PEMI w 2014 r. wynika, że dla połowy Polaków istotny jest kraj pochodzenia produktu i są skłonni zapłacić więcej, jeśli ten kraj to Polska. Dla porównania w 2005 r. informacja o pochodzeniu produktu ważna była tylko dla 5% naszych rodaków. Dlatego sieci od jakiegoś czasu podkreślają w kampaniach reklamowych lokalne pochodzenie sprzedawanych w swoich sklepach produktów.
Biedronka deklaruje, że współpracuje z 500 polskimi dostawcami, a 90 proc. produktów oferowanych przez sieć powstało w Polsce. Z kolei Lidl w maju 2015 roku, aby podkreślić obecność krajowego asortymentu na swoich półkach zorganizował tydzień polski w ramach akcji tygodnie tematyczne.
komentarze (0)