Rewolucja na chłodno
- Autor: Łukasz Stępniak
- Data: 02-04-2008, 11:37

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl
Była druga połowa lat 90. XX wieku. Na polski rynek wchodziły zagraniczne sieci handlowe. Jeden z operatorów, budując ofertę swoich sklepów, popełnił błąd, który wiele go kosztował. Firma koncepcję asortymentową oparła na swoich doświadczeniach z rynków państw Europy Zachodniej. Jednym z najważniejszych elementów marketu był potężny dział z żywnością mrożoną, tak popularną wśród zachodnich konsumentów. Co się okazało? Że chłodziarki stały pełne mrożonych produktów, a nikt ich nie kupował. Sieć musiała zweryfikować założenia, zmniejszyć dział z mrożonkami i dostosować go do potrzeb polskiego konsumenta.
Był to czas, kiedy Polacy właściwie nie znali produktów mrożonych, nie wiedzieli, jak je przyrządzić, brakowało im elementarnej wiedzy na ten temat. Dzisiaj jesteśmy lata świetlne dalej, a i tak polski konsument dopiero się uczy. Wielu zaawansowanych produktów mrożonych nie ma jeszcze na naszym rynku. Ale to kwestia czasu.
komentarze (1)
potrzebowałem cen
Odpowiedz