Rewolucja w filiżance
- Autor: Paulina Mroziak
- Data: 21-05-2015, 14:37
Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl
Według danych Euromonitor International, kawa rozpuszczalna (instant) jest najpopularniejszym napojem wśród polskich konsumentów. Dużą sprzedażą charakteryzuje się także segment kawy mielonej. Oba rynki zachowują się stabilnie, z prognozowaną lekką tendencją spadkową na najbliższe sezony. Sukcesywnie - choć z niskich poziomów bazowych - rośnie natomiast segment kaw ziarnistych oraz kapsułek kawowych przeznaczonych do ekspresów. Wzrosty w tych kategoriach - zarówno wolumenowe, jak i wartościowe - są nawet dwucyfrowe.
Nie ma co ukrywać - polski rynek kawy zmienia się bardzo dynamicznie. Pijemy już zupełnie inne kawy niż jeszcze kilka lat temu. Na ten stan ogromny wpływ ma rozwój i popularność segmentu kawiarnianego - konsumenci chcą powtórzyć swoje doświadczenia z tych lokali w domach. Stąd rośnie także popularność ekspresów do kawy, w tym maszyn na tzw. kapsułki.
komentarze (0)