Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

Napoje

Rewolucja w filiżance

  • Autor: Paulina Mroziak
  • Data: 21-05-2015, 14:37
Polacy przez ostatnie lata stali się ekspertami w kwestiach kawowych. Pomogły im w tym procesie wzrost popularności kawiarni oraz większa dostępność profesjonalnych maszyn kawowych do użytku domowego. Producenci kawy, podążając za tym trendem, starają się wprowadzać wysokiej jakości mieszanki oraz innowacyjne rozwiązania.

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

Według danych Euromonitor International, kawa rozpuszczalna (instant) jest najpopularniejszym napojem wśród polskich konsumentów. Dużą sprzedażą charakteryzuje się także segment kawy mielonej. Oba rynki zachowują się stabilnie, z prognozowaną lekką tendencją spadkową na najbliższe sezony. Sukcesywnie - choć z niskich poziomów bazowych - rośnie natomiast segment kaw ziarnistych oraz kapsułek kawowych przeznaczonych do ekspresów. Wzrosty w tych kategoriach - zarówno wolumenowe, jak i wartościowe - są nawet dwucyfrowe.

Nie ma co ukrywać - polski rynek kawy zmienia się bardzo dynamicznie. Pijemy już zupełnie inne kawy niż jeszcze kilka lat temu. Na ten stan ogromny wpływ ma rozwój i popularność segmentu kawiarnianego - konsumenci chcą powtórzyć swoje doświadczenia z tych lokali w domach. Stąd rośnie także popularność ekspresów do kawy, w tym maszyn na tzw. kapsułki.

Dalsza część artykułu jest dostępna dla subskrybentów Strefy Premium PortaluSpożywczego.pl lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

komentarze (0)

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!