Rynek FMCG w Polsce w 2012 r. - analiza
- Autor: Agnieszka Wisełka, analityk w firmie Nielsen
- Data: 17-04-2013, 12:14

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl
Polska ze wzrostem sprzedaży na poziomie 6,7 proc.pozostała zieloną wyspą na tle innych krajów europejskich. Ostatni rok pokazał, iż mimo niskiego poziomu wskaźnika nastrojów konsumenckich, wydajemy coraz więcej pieniędzy w sektorze spożywczo-chemicznym.
Nie jest to spowodowane tylko inflacją (2,7 proc.), ale nawet w większej mierze rosnącym wolumenem sprzedaży, co oznacza, iż konsumenci kupowali o 4 proc. więcej towarów niż w analogicznym okresie rok wcześniej - tutaj nasz kraj jest liderem na tle pozostałych krajów europejskich.
Po dwóch latach stagnacji pierwszy kwartał 2012 roku przyniósł niespodziewany wzrost sprzedaży w porównaniu z tym samym okresem roku ubiegłego. Komentatorzy i analitycy rynku ostrożnie podeszli do wyników, bez okazywania przesadnego optymizmu, co mogą przynieść następne miesiące. Jak się później okazało, kolejne kwartały 2012 roku również charakteryzował trend wzrostowy. Kategorie sterujące takim ożywieniem branży FMCG to w kolejności piwo, kawa, soki, napoje gazowane oraz woda mineralna. Jednym z głównych czynników wzrostu sprzedaży alkoholu i napojów jest z pewnością efekt Euro 2012, a także rozwój popularności nowych napojów na bazie piwa.
komentarze (0)