Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

Handel

Sieci handlowe będą miały coraz większy wpływ na dostawców

  • Autor: Milena Rogowska
  • Data: 23-10-2013, 18:16
Sklepy wielkopowierzchniowe (hipermarkety, supermarkety i dyskonty) kontrolują już niemal połowę polskiego rynku handlu detalicznego. Z prognoz ekspertów wynika, że ich udział w rynku będzie systematycznie wzrastał, tym samym będzie rósł ich wpływ na dostawców oraz słabiej zorganizowaną konkurencję.
Sieci handlowe będą miały coraz większy wpływ na dostawców
fot. Wikimedia Commons

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Wraz z rosnącymi udziałami największych sieci handlowych w polskim rynku detalicznym, coraz częściej pojawiają się pytania o rolę wielkiej dystrybucji w polskiej gospodarce. Coraz częściej dyskutowane są kwestie dotyczące wywiązywania się sieci handlowych z obowiązku płacenia podatków, reinwestowania i rozliczania się z wypracowanych zysków, czy relacji z dostawcami, w tym pobierania tzw. opłat półkowych.

Dotychczas nie przeprowadzono dokładnych badań, dotyczących struktury dochodów, zysków i płaconych przez największe sieci handlowe podatków. Duże sieci handlowe działające w Polsce są spółkami polskiego prawa handlowego, co obliguje je do płacenia podatków w kraju.

Dalsza część artykułu (90%) jest dostępna dla zarejestrowanych subskrybentów serwisu, którzy wykupili dostęp do usługi "Strefa premium". lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

komentarze (3)

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • jacek 2013-10-28 09:34:34

    To prawdziwa tragedia. Ale u nas tak jest zawsze z jednej skrajności w drugą. Taki rozwój rynku detalicznego generuje bezrobocie i ubóstwo. Niższe ceny to mit bez pokrycia. A kto powiedział, że dostawcy nie będą się organizować w grupy i rozwijać własne sieci. Albo w końcu zmienią się preferencje konsumentów. Wszak ptasie mleczko jest tylko jedno, od Wedla.

    Odpowiedz
  • Jakub 2013-10-28 11:37:39

    Napisał Pan bardzo mądrą rzecz. Producenci powinni już dawno rozwijać swoje własne sklepy, formować się w grupy producenckie i tworzyć własne sieci sklepów lub hurtowni. Klient patrzy na stosunek ceny do jakości, nikt nie jest tak głupi, żeby płacić 2 razy więcej za coś, skoro za towar tej samej jakości może zapłacić 2 razy mniej. Nikogo nie interesuje, dlaczego cena jest taka, a nie inna, ważne aby zarówno handlowcy jak i producenci, z naciskiem na tych drugich pojęli, że najważniejszy jest klient, bez którego nie będzie ani sklepów, ani tym bardziej producentów. Jedyna alternatywa wobec wielkich sklepów czy dyskontów to kooperatywy handlowe i własne sklepy grup producenckich. W obydwu przypadkach konieczna jest współpraca z rzekomymi, konkurentami.

    Odpowiedz
  • R 2013-11-10 15:26:13

    @Jacek moze i ptasie mleczko jest tylko od Wedla ale Wedel nie jest juz w rekach rodzimego kapitalu...tak jak wiekszosc ciekawszych produktow i/lub marek. Pod tym wzgldem @Jakub ma racje, ze rodzimi producenci powinni sie konsolidowac i organizowac, inaczej beda im dyktowane warunki, wykup ich samych lub import z pominieciem tej gruoy.

    Odpowiedz

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!