Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

Słodycze i przekąski

Słodycze szukają nowych rynków

  • Autor: Paweł Jachowski
  • Data: 22-12-2015, 14:44
Duże możliwości produkcyjne polskich wytwórców słodyczy w połączeniu z lekką stagnacją na krajowym rynku przekładają się na wysoki poziom eksportu. W ostatnich latach nasze wyroby stały się prawdziwym hitem wysyłkowym i wszystko wskazuje na to, że pozostaną nim na stałe.
Słodycze szukają nowych rynków
fot. shutterstock.com

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

Tempo wzrostu wartości eksportu słodyczy z Polski może imponować. Tylko w latach 2009-2012 polskim producentom udało się zwiększyć sprzedaż wysyłkową niemal o 50 proc. Wartość eksportu rosła również w latach 2013 i 2014. Wzrost ten szacowany był na poziomie kilkunastu procent rdr. w ujęciu wartościowym.

Dobre perspektywy

Polbisco, stowarzyszenie zrzeszające polskich producentów wyrobów czekoladowych i cukierniczych, spodziewa się, że w 2015 r. eksport czekolady, cukierków i ciastek ponownie się zwiększy. Świadczą o tym dobre wyniki za pierwsze sześć miesięcy roku. - W pierwszym półroczu 2015 r. wyeksportowano wartościowo ok. 10 proc. więcej czekolady i produktów z kakao niż w analogicznym okresie 2014 r. Wartość sprzedaży zagranicznej pozostałych wyrobów cukierniczych, łącznie z białą czekoladą, poszła w tym samym czasie w górę o ok. 12 proc. - wylicza Marek Przeździak, prezes Polbisco.

Dalsza część artykułu jest dostępna dla subskrybentów Strefy Premium PortaluSpożywczego.pl lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

komentarze (0)

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!