Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

Owoce i warzywa

Strategia na trudne czasy

  • Autor: Magdalena Brzózka
  • Data: 28-02-2012, 16:10
Część przetwórców i ekspertów z branży owocowo-warzywnej obawia się spowolnienia, inni planując strategie na 2012 r. zupełnie nie biorą go pod uwagę.
Strategia na trudne czasy

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

Zdaniem Marka Moczulskiego, niezależnego eksperta i doradcy, z powodu spowolnienia gospodarczego firmy mogą mieć trudności z finansowaniem i spadkiem rentowności. Z drugiej jednak strony może to być także impulsem konsolidacyjnym dla firm z branży przetwórstwa warzywno- -owocowego.

Jego zdaniem, spowolnienie dotknęło już w 2011 r. część segmentów rynku spożywczego, jak np. rynek soków. - Spadająca konsumpcja niekoniecznie wynika z "kryzysu", a raczej jest efektem osiągania stadium dojrzałości rynku w danym segmencie (jak chociażby w sokach). Czasami jest też wynikiem pasywności lidera danej kategorii, czego przykładem może być rynek dżemów - mówi Marek Moczulski.

Dalsza część artykułu (89%) jest dostępna dla zarejestrowanych subskrybentów serwisu, którzy wykupili dostęp do usługi "Strefa premium". lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

komentarze (1)

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Taxi-gsm 2012-03-01 11:23:39

    Jak kreować rynek? Znaleźć kraj(e), w którym wypijają więcej soków różnicę przemnożyć przez liczbę mieszkańców, no i mamy podstawy do wzrostu produkcji. Tylko, czy jak to mówił klasyk \"głupi\" naród, to kupi i w akcie solidarności wypija te dodatkowe 2 litry bełtu: banana + poziomka + seler+ lubczyk z lekką nutką pieczarki.

    Odpowiedz

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!