Strategia na trudne czasy
- Autor: Magdalena Brzózka
- Data: 28-02-2012, 16:10

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl
Zdaniem Marka Moczulskiego, niezależnego eksperta i doradcy, z powodu spowolnienia gospodarczego firmy mogą mieć trudności z finansowaniem i spadkiem rentowności. Z drugiej jednak strony może to być także impulsem konsolidacyjnym dla firm z branży przetwórstwa warzywno- -owocowego.Jego zdaniem, spowolnienie dotknęło już w 2011 r. część segmentów rynku spożywczego, jak np. rynek soków. - Spadająca konsumpcja niekoniecznie wynika z "kryzysu", a raczej jest efektem osiągania stadium dojrzałości rynku w danym segmencie (jak chociażby w sokach). Czasami jest też wynikiem pasywności lidera danej kategorii, czego przykładem może być rynek dżemów - mówi Marek Moczulski.
komentarze (1)
Jak kreować rynek? Znaleźć kraj(e), w którym wypijają więcej soków różnicę przemnożyć przez liczbę mieszkańców, no i mamy podstawy do wzrostu produkcji. Tylko, czy jak to mówił klasyk \"głupi\" naród, to kupi i w akcie solidarności wypija te dodatkowe 2 litry bełtu: banana + poziomka + seler+ lubczyk z lekką nutką pieczarki.
Odpowiedz