Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

Biznes i technologie

Sztuka pakowania

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz
  • Data: 02-01-2013, 15:11
O ile dla uboższego konsumenta głównym kryterium wyboru produktu pozostaje cena, o tyle artykuły premium oceniane są pod kątem atrakcyjności opakowania. Dlatego projektowanie opakowań z wyższej półki stało się oddzielnym przemysłem, zakrawającym na sztukę.

Opakowania żywności mają swoją specyfikę, a ich projektowanie rządzi się oddzielnymi prawami i zasadami. Jako konsumenci jesteśmy coraz bardziej świadomi swoich praw i coraz większą wagę przywiązujemy do estetyki, funkcjonalności opakowania, a także składu produktów, szczególnie tych, które mają bezpośredni wpływ na nasze zdrowie.

- Wyniki statystyk pokazują jednak, że wiedza konsumentów w zakresie prawidłowego znakowania jest wciąż stosunkowo niska. Podczas dokonywania zakupów w sklepach klienci zwracają głównie uwagę na cenę produktu, termin przydatności do spożycia, markę, a także ilość czy objętość.

Część konsumentów poszukuje również informacji na temat zawartości tłuszczu, zawartości cukru, kraju pochodzenia produktu, ilości kalorii, numeru dodatków E - mówi Milena Zielińska, kierownik ds. rozwoju certyfikacji wyrobów TÜV Rheinland Polska.

Dalsza część artykułu (89%) jest dostępna dla zarejestrowanych subskrybentów serwisu, którzy wykupili dostęp do usługi "Strefa premium". lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

komentarze (0)

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!