USA - rynek po kryzysie
- Autor: Paulina Bełżecka
- Data: 28-02-2013, 13:12

W ubiegłym roku pojawiły się pierwsze symptomy poprawy sytuacji na rynku nieruchomości - według danych Departamentu Handlu USA, w lipcu 2012 r. sprzedano w tym kraju najwięcej nowych domów od kwietnia 2010 r. W trzecim kwartale 2012 r. PKB Stanów Zjednoczonych wzrósł o 3,1 proc. Było to więcej, niż się spodziewali analitycy, i więcej od wstępnych danych. Wydaje się więc, że to dobry moment, by zainteresować się tym rynkiem, którego dużym atutem jest ponad 300 mln konsumentów, z czego około 10 mln stanowią Polacy.
Konkurencja do kwadratu
- Stany Zjednoczone to olbrzymi i chłonny rynek konsumencki, bardzo przyszłościowy dla polskich eksporterów, głównie ze względu na stosunkowo małą podatność na wahania w gospodarce i w miarę rozwiniętą sieć dystrybucji, zwłaszcza na etnicznym rynku polonijnym - mówi Henryk Sanecki, radca Wydziału Promocji Handlu i Inwestycji Ambasady RP w Nowym Jorku. I dodaje, że najważniejsze produkty z Polski, które trafiają na rynek USA, to napoje, soki, dżemy, sery, wędliny, słodycze, szynka konserwowa, wyroby alkoholowe.
komentarze (1)
Wchodząc przez "nową odsłonę" portaluspożywczego ten artykuł jest płatny... Żenada !
Odpowiedz