Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

Handel

We włoskim stylu

  • Autor: Łukasz Stępniak
  • Data: 19-02-2010, 11:27
Handel tradycyjny systematycznie traci udziały w polskim rynku detalicznym. Coraz bardziej wymagający klient coraz częściej wybiera nowoczesne supermarkety i dyskonty, a nie słabo zaopatrzone, ciasne sklepiki.
We włoskim stylu

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Według danych firmy Nielsen, na polskim rynku detalicznym funkcjonuje obecnie ok. 150 tys. placówek handlu detalicznego, ta liczba z każdym rokiem się zmniejsza. - W ciągu ostatniego roku obserwowaliśmy spadek tej liczby sięgający 4 proc. - mówi Wojciech Zaremba, client team manager retailer services, The Nielsen Company.

Na polskim rynku ponad 40 proc. placówek to małe sklepy spożywcze o powierzchni do 40 mkw, ich liczba zmniejszała się rok do roku o ok. 10 proc. Z danych firmy badawczej Nielsen wynika, że liczba małych sklepów spożywczych spadła w 2008 r. do 59,8 tys., wobec 66,7 tys. w 2007 r. i blisko 74 tys. w 2005 r.

Dla małych, niezależnych kupców nadchodzą więc trudne czasy. Na polskim rynku dynamicznie rozwijają sieci sklepów największe światowe sieci handlowe, które inwestują nie tylko w liczbę placówek, ale także jakość usług i bardzo niskie ceny. Ceny, których niezależny handlowiec nigdy nie będzie w stanie klientom zaproponować.

Małe sklepiki ciągle lubiane

Dalsza część artykułu (87%) jest dostępna dla zarejestrowanych subskrybentów serwisu, którzy wykupili dostęp do usługi "Strefa premium". lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

komentarze (2)

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Gosia 2010-02-22 12:25:48

    Handel nowoczesny prowadzi, miedzy innymi, do zmiany krajobrazu malych miasteczek i stosunkow miedzyludzkich. W Belgii jest wiele takich malych miasteczek/wiosek, w ktorych nie ma ani jednego malego sklepiku gdzie ludzie mogliby pojsc po chleb i maslo, a przy okazji porozmawiac ze sprzedawczynia i spotkac sasiadow.

    Odpowiedz
  • wilkowy 2010-02-27 22:08:50

    Sieci już się palą aby wycisnąć. Njapierw dumping, a jak straci udziały detal tradycyjny to wtedy przykręcą śrubę konsumentom. Jeszcze się doczekamy spokojnie.

    Odpowiedz

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!