We włoskim stylu
- Autor: Łukasz Stępniak
- Data: 19-02-2010, 11:27

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl
Według danych firmy Nielsen, na polskim rynku detalicznym funkcjonuje obecnie ok. 150 tys. placówek handlu detalicznego, ta liczba z każdym rokiem się zmniejsza. - W ciągu ostatniego roku obserwowaliśmy spadek tej liczby sięgający 4 proc. - mówi Wojciech Zaremba, client team manager retailer services, The Nielsen Company.
Na polskim rynku ponad 40 proc. placówek to małe sklepy spożywcze o powierzchni do 40 mkw, ich liczba zmniejszała się rok do roku o ok. 10 proc. Z danych firmy badawczej Nielsen wynika, że liczba małych sklepów spożywczych spadła w 2008 r. do 59,8 tys., wobec 66,7 tys. w 2007 r. i blisko 74 tys. w 2005 r.
Dla małych, niezależnych kupców nadchodzą więc trudne czasy. Na polskim rynku dynamicznie rozwijają sieci sklepów największe światowe sieci handlowe, które inwestują nie tylko w liczbę placówek, ale także jakość usług i bardzo niskie ceny. Ceny, których niezależny handlowiec nigdy nie będzie w stanie klientom zaproponować.
komentarze (2)
Handel nowoczesny prowadzi, miedzy innymi, do zmiany krajobrazu malych miasteczek i stosunkow miedzyludzkich. W Belgii jest wiele takich malych miasteczek/wiosek, w ktorych nie ma ani jednego malego sklepiku gdzie ludzie mogliby pojsc po chleb i maslo, a przy okazji porozmawiac ze sprzedawczynia i spotkac sasiadow.
OdpowiedzSieci już się palą aby wycisnąć. Njapierw dumping, a jak straci udziały detal tradycyjny to wtedy przykręcą śrubę konsumentom. Jeszcze się doczekamy spokojnie.
Odpowiedz