Wywiad z prezesem Herbapolu: Chcemy stworzyć silną, polską grupę spożywczą
- Autor: Weronika Kreczko
- Data: 18-02-2011, 12:41

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl
- Herbapol do tej pory kojarzył się głównie z herbatkami ziołowymi i syropami. Tymczasem ostatnio firma zabłysła w nowej kategorii - napojów energetyzujących. Państwa napój Green Up w ciągu ostatniego roku zwiększył swoją sprzedaż trzykrotnie…- Faktycznie, wzrost sprzedaży jest spory, ale wynika de facto z tego, że produkt ten zaczęliśmy sprzedawać w połowie ubiegłego roku, na przełomie maja i czerwca. Kategoria energetyków już wcześniej była bardzo atrakcyjna dla konsumentów, a mimo to podjęliśmy duże wyzwanie, żeby ją jeszcze urozmaicić, wzbogacić. Sukcesem jest m.in. to, że w ciągu roku udało się nam osiągnąć czwartą pozycję na rynku. Nasze udziały sięgają obecnie 3 proc. Kolejny gracz, czyli Coca-Cola, ma w nim ponad 5 proc. Na czele pozostają Tiger i Red Bull.
komentarze (1)
Czyli reagowanie w obliczu rosnącej presji firm międzynarodowych i sieci detalicznych. Ale ciekawe, jak się ma przejęcie Bio Active do integracji wokół brandu Herbapol? Mimo szumnych zapowiedzi, innowacje na rynku herbaty pojawiły się z opóźnieniem. A przecież jest spore pole do popisu. Multinationals (Unilever) oszczędzają, a ich przekaz reklamowy to znowu globalne koncepcje nie uwzględniajace lokalnej specyfiki (Lipton).
Odpowiedz