• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

strefa premium

Wzbogacone zdrowiem

Polacy jeszcze nigdy nie dbali tak o swoje zdrowie i zbilansowaną dietę. Coraz więcej producentów żywności wykorzystuje więc dodatki funkcjonalne, aby podnieść wartość zdrowotną, a tym samym jakość swoich produktów.
  • Autor: Paulina Mroziak
  • Data: 07-11-2019, 14:11
Wzbogacone zdrowiem

Czy Polacy zwracają uwagę na informacje o produktach spożywczych? Agencja badawcza Inquiry, we współpracy z ITBC Communication, zapytała o to konsumentów podczas badania "Wiemy, co jemy? Polacy o potrzebie informacji". Zdecydowana większość respondentów - bo aż 91 proc. - odpowiedziała pozytywnie. Najważniejszy dla nich okazał się skład produktu - 90 proc. badanych sprawdza, czy dana żywność zawiera jakieś dodatki. Równie istotne dla osób, które wzięły udział w badaniu, było działanie prozdrowotne produktu (83 proc.) i zawartość składników odżywczych (82 proc.). Głównym źródłem wiedzy o produktach spożywczych są dla konsumentów etykiety na opakowaniach. Sprawdza je ponad połowa respondentów. Wśród ważnych źródeł informacji o żywności respondenci wymieniają też programy telewizyjne o tematyce kulinarnej (32 proc.), znajomych i rodzinę (30 proc.) oraz internet - strony tematyczne, np. kulinarne (29 proc.). Za najbardziej wiarygodne źródło wiedzy o produktach spożywczych konsumenci uważają porady lekarzy i dietetyków (41 proc.). Wysoko na skali wiarygodności plasują się też etykiety na opakowaniach produktów (38 proc.) i porady znajomych/rodziny (34 proc.). Polacy ufają też stronom internetowym (27 proc.) oraz programom telewizyjnym poświęconym tematyce kulinarnej (25 proc.).

Healthy 2.0.

Agencja badawcza Nielsen od kilku lat zauważa wzrost trendu healthy. Coraz większa popularność trendu prozdrowotnego przyczynia się do wzrostu konkretnych kategorii z koszyka FMCG.

- Trend healthy mocno rozwija się i samo mówienie o tym, że produkt nie zawiera wybranych składników czy niezdrowych elementów już nie jest nowością czy wyróżniającym się elementem propozycji. Healthy 2.0. - nowa fala omawianego trendu, idzie w kierunku wzbogacenia, wygody i odkrywania lokalnych składników na nowo - zapewnia Aliaksandr Baradzin, ekspert ds. innowacji w Nielsenie.

Dalsza część artykułu (76%) jest dostępna dla zarejestrowanych subskrybentów serwisu, którzy wykupili dostęp do usługi "Strefa premium". lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie
Masz pytania? Napisz!
premium@portalspozywczy.pl
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!