Na temat wykorzystania stewii w branży napojowej rozmawiamy ze Zbigniewem Bojanowiczem, prezesem zarządu Zbyszko Company.
Producenci żywności coraz chętniej wdrażają standardy zarządzania jakością, które pozwalają im efektywnie współpracować z sieciami handlowymi. Na rynek właśnie wchodzą nowe wersje standardów IFS i BRC.
Południowoamerykańska roślina rozbudza wyobraźnię producentów z branży spożywczej. Wykorzystanie jej właściwości planują producenci napojów, słodyczy oraz mleczarze.
Na temat szans eksportowych polskich przedsiębiorstw rozmawiamy z ministrem rolnictwa Markiem Sawickim.
Hipermarkety tracą klientów, zaczęły przegrywać z ulokowanymi po sąsiedzku supermarketami i dyskontami. Sieci Tesco, Carrefour postawiły na ucieczkę do przodu, wprowadzając głębokie zmiany.
Sieci supermarketów i dyskontów nie tylko coraz mocniej ze sobą konkurują, ale coraz bardziej upodabniają się do siebie. Być może już wkrótce połączą się w jeden, nowy koncept sklepu.
Detaliści zaczynają dostrzegać korzyści wynikające ze ścisłej współpracy z operatorami sieci i dystrybutorami. Twarda franczyza może się okazać kluczem do sukcesu małego handlu w dobie ekspansji dyskontów.
Dystrybutorzy coraz chętniej otwierają swoje hurtownie na terenie rynków hurtowych, gdzie łatwiej o klienta. Warto zapytać, czy z tej współpracy obie strony czerpią takie same korzyści?
Konkurencja na polskim rynku handlowym jest coraz ostrzejsza, sytuację pogarsza brak dobrych lokalizacji i narastająca wojna cenowa.
Na temat sytuacji kobiet w biznesie żywnościowym serwis www.portalspozywczy.pl rozmawia z Beatą Pawłowską, prezes Zakładów Mięsnych Madej & Wróbel.
Pomimo starań, rynek brazylijski pozostaje w zasadzie niedostępny dla polskich firm z branży spożywczej. W przypadku Brazylii sprawdza się przysłowie, które mówi, że "nie opłaca się wozić drewna do lasu".
Na temat priorytetów Grupy Socjalistycznej, która przejmuje przewodnictwo w Parlamencie Europejskim, reformie WPR oraz kwestiach bezpieczeństwa żywnościowego z Wojciechem Olejniczakiem, byłym ministrem rolnictwa, europosłem z ramienia SLD, rozmawia Paulina Bełżecka.
Według prognoz, najbliższe dwanaście miesięcy będzie mniej łaskawe dla polskich eksporterów mięsa wieprzowego niż ubiegły rok.
Część przetwórców i ekspertów z branży owocowo-warzywnej obawia się spowolnienia, inni planując strategie na 2012 r. zupełnie nie biorą go pod uwagę.
Po urynkowieniu gospodarki mleczarnie zaczęły konkurować o klientów. Aby sprzedać mleko, trzeba je nie tylko (jak w PRL-u) wyprodukować, ale także ładnie opakować i wypromować.
Na temat sytuacji w przemyśle przetwórczym, etyce prowadzenia biznesu, a także rozwoju firmy z Tomaszem Petelickim, dyrektorem zarządzającym, Firmy Roleski, rozmawia Łukasz Stępniak.
Od lutego 2010 r. rolnicy teoretycznie zyskali nowy rynek zbytu dla ziarna zbóż. Zostało ono bowiem zaliczone do biomas i stało się odnawialnym źródłem energii. Jednak jak na razie na rynku nie ma żadnego obrotu.
2011 r. był trudnym okresem dla producentów przetworów rybnych. Ceny surowca drastycznie rosły, a Polacy ciągle nie są gotowi płacić dużo za ryby.
Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku
Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze
Obserwuj Portal Spożywczy na Instagramie
Portal Spożywczy: dołącz do nas na LinkedIn
RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych
Globalny kanał RSS
Zobacz więcej kanałów RSS
NEWSLETTER
NAPISZ DO NAS
Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP
Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!