Sprzedaż detaliczna hamuje, pogarsza się sytuacja płynnościowa firm, coraz częściej słyszymy o ogłaszanych upadłościach. Wszyscy przygotowują się na gorsze czasy. Jednym słowem - kryzys w pełni. To dobry czas dla funduszy inwestycyjnych, które wykorzystują ten czas do przejęć.
W poszukiwaniu rynków zbytu polscy producenci żywności eksplorują tak odległe regiony świata jak Chiny czy Brazylia. Często jednak zamiast szukać daleko, warto się rozejrzeć tuż za miedzą, np. na Ukrainie i Białorusi.
Na temat kondycji polskich przedsiębiorstw z sektora spożywczego w okresie spowolnienia gospodarczego z Jackiem Bartkiewiczem, prezesem Banku Gospodarki Żywnościowej rozmawia Paulina Bełżecka.
Na temat kondycji polskiej branży handlowej oraz strategii rozwoju sieci Żabka i Freshmarket - mówi Jacek Roszyk, prezes Zarządu Żabka Polska.
Na temat eksportu polskiej żywności, relacji gospodarczych z Rosją, spekulacji na rynku surowców rolnych oraz trudnych relacji między dostawcami i sieciami handlowymi z ministrem rolnictwa i rozwoju wsi Stanisławem Kalembą rozmawia Paulina Bełżecka.
W czasach spowolnienia gospodarczego niektóre firmy starają się tylko przeczekać kryzys, inne - wręcz przeciwnie,wykorzystują go do realizacji inwestycji, tylko w jaki sposób w trudnych czasach pozyskać dla nich finansowanie.
Branża spożywcza dostrzegła korzyści, jakie niosą inwestycje w efektywność energetyczną. W tym momencie jest to obowiązkowy punkt w strategii rozwoju prawie każdego producenta żywności. Innowacyjne rozwiązania mogą też stać się elementem przewagi nad konkurencją.
Konsumenci oczekują żywności dobrze wyglądającej, o długim okresie przydatności do spożycia, ale bez chemicznych konserwantów czy barwników. Odpowiedzią na to jest pakowanie w modyfikowanej atmosferze.
Napędy i pompy elektryczne odpowiadają za blisko dwie trzecie zużycia energii branży spożywczej. Rosnące ceny energii zmusiły przedsiębiorstwa do poszukiwania rozwiązań energooszczędnych, a także sposobów przedłużenia żywotności tych urządzeń.
W czasach kryzysu rośnie presja na zwiększanie efektywności. Opracowywane są różne, coraz bardziej sprawne urządzenia, ale one same nie przełożą się na większą efektywność. Potrzebne jest do tego prawidłowe zarządzanie.
Mimo wielu zalet opakowań kartonowych, producenci inwestują w wygodę klienta, który preferuje PET i szkło. Producenci kartonów zdają się tym nie przejmować i odnajdują nowe funkcje oraz odbiorców dla swoich opakowań.
Producenci żywności prześcigają się w dodawaniu nowych "funkcji" do swoich produktów, a firmy specjalizujące się w dodatkach prowadzą badania nad innowacyjnymi substancjami. Rozwój rynku może ograniczyć jednak legislacja Unii Europejskiej.
Rosnące koszty produkcji, drogi surowiec i niska rentowność - tak w skrócie przedstawia się sytuacja na krajowym rynku mięsa. Nic dziwnego, że w tym roku większość fifirm nie przeprowadzi znaczących inwestycji.
Na temat kodeksu dobrych praktyk, zmian w ustawie o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji oraz wsparcia dla sektora handlowego z Dariuszem Bogdanem, wiceministrem gospodarki, rozmawiają Łukasz Stępniak i Łukasz Rawa.
Zott wszedł do Polski 20 lat temu, początkowo jako importer i dystrybutor przetworów mlecznych produkowanych w Niemczech. Dziś jest liderem w galanterii mleczarskiej z coraz wyższymi udziałami w rynku, a także coraz większą liczbą zakładów produkcyjnych.
Rynek cukru jest najbardziej kontrolowanym rynkiem rolnym Unii Europejskiej. Jednak ten tak poukładany system już w ciągu najbliższych kilku lat może ulec całkowitemu przeobrażeniu.
Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku
Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze
Obserwuj Portal Spożywczy na Instagramie
Portal Spożywczy: dołącz do nas na LinkedIn
RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych
Globalny kanał RSS
Zobacz więcej kanałów RSS
NEWSLETTER
NAPISZ DO NAS
Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP
Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!