W czasach rosnącej konkurencji na rodzimym rynku firmy spożywcze poszukują nowych kierunków eksportowych. Okazuje się, że wejście na wiele rynków zagranicznych może być trudne, bo karty są tam już rozdane.
Prezydenci Czech - Vaclav Klaus i Polski - Bronisław Komorowski byli głównymi gośćmi Forum Gospodarczego Czechy-Polska.
Pięćdziesiąt spośród prezentowanych produktów tradycyjnych i ekologicznych zostało zgłoszonych przez 28 producentów do rywalizacji w konkursie na najlepszy produkt "Polski Smak 2012" podczas tegorocznej VIII Wystawy Produktów Tradycyjnych i Ekologicznych Polskie Smaki.
Poprzez wdrażanie nowych rozwiązań technicznych branża spożywcza może uzyskać spore oszczędności, co jest szczególnie ważne w czasie kryzysu.
Instytucje finansowe chcą inwestować w branżę rolno-spożywczą. Dobrze oceniają ten sektor jako: stabilny, z możliwością zysku i perspektywami rozwoju.
Nasz kraj poprawia klimat inwestycyjny i przyciąga kolejnych inwestorów. Jednak nie mamy co liczyć na wiele bezpośrednich inwestycji firm spożywczych, jeśli nie zaoferujemy im dobrych warunków rozwoju.
Podczas jubileuszowego X Forum Spółdzielczości Mleczarskiej dominowały tematy związane z prawem spółdzielczym i kwotowaniem produkcji mleka.
Spowolnienie gospodarcze i cieńsze portfele Polaków wywołały istotne zmiany w zachowaniach zakupowych polskich konsumentów. Sieci handlowe muszą się dostosować do nowych realiów, modyfikując swoje strategie rozwoju, modernizując swoje sklepy i inwestując w sprzedaż internetową.
Producenci, przetwórcy i przedstawiciele sektora handlu byli gośćmi V Forum Rynku Spożywczego i Handlu, organizowanego przez Grupę PTWP.
Polskim przemysłem spożywczym wstrząsnęło kilka afer, każda z nich podkopuje zaufanie konsumentów i zagranicznych partnerów do marki polskiej żywności.
Jeśli Komisja Europejska i unijne regulacje rynku mleka nie chronią przed kryzysami, to czy są w ogóle potrzebne? - pytają polscy mleczarze.
Sektor mięsny szuka rozwiązań, które pozwolą zakładom na rozwinięcie skrzydeł. Zmiana strategii jest nieunikniona, gdyż obecna rentowność branży oscyluje w okolicach jednego procenta.
Analitycy oceniają, że aktualna sytuacja na rynku energii w zakresie zmiany sprzedawcy jest wręcz doskonała. Niskie ceny rynkowe dają szanse zakupu energii po bardzo korzystnych cenach na rok 2013.
O ile dla uboższego konsumenta głównym kryterium wyboru produktu pozostaje cena, o tyle artykuły premium oceniane są pod kątem atrakcyjności opakowania. Dlatego projektowanie opakowań z wyższej półki stało się oddzielnym przemysłem, zakrawającym na sztukę.
Przy rosnącej konkurencji na rynku usług logistycznych, wiele wskazuje, że budowa i utrzymanie kompleksowych rozwiązań może być warunkiem dalszego rozwoju firm z tej branży.
Transport wewnętrzny ma istotny wpływ na szybkość wykonywania procesów magazynowych oraz jest kluczowym składnikiem kosztowym systemu logistycznego.
Dobrze zorganizowany i efektywny łańcuch dostaw może dać firmie istotne przewagi rynkowe. Trudno jednak to zrobić bez współpracy i wymiany informacji pomiędzy dystrybutorem, firmą logistyczną a producentem.
Branża spożywczej nadal inwestuje w systemy informatyczne. Wybiera rozwiązania, które podnoszą konkurencyjność i optymalizują koszt biznesu.
Outsourcing usług logistycznych znosi zmienność kosztów w zakresie logistyki. Na rynku, który jest coraz bardziej nieprzewidywalny, stanowi to dużą wartość.
Na temat giełdowego debiutu, planów rozwoju i kondycji branży z Henrykiem Kanią, prezesem ZPM Henryk Kania, rozmawia Łukasz Rawa.
Polskie firmy produkujące artykuły spożywcze zdały egzamin ze zdolności adaptacyjnych w trudnym czasie dla światowej gospodarki.
Przemysł spożywczy wytwarza około jednej czwartej wartości sprzedaży całego przemysłu w Polsce, co stanowi jeden z największych udziałów w przemyśle wśród krajów Unii Europejskiej.
Wysokie wzrosty cen surowców, silna konkurencja oraz zmieniające się upodobania konsumentów to główne wyzwania, które stoją przed producentami słodyczy w Polsce.
Na temat współpracy samorządów z inwestorami z branży spożywczej rozmawiamy z Antonim Konopką, wicemarszałkiem Województwa Opolskiego.
Wielka Brytania to ogromny i różnorodny, ale przede wszystkim otwarty rynek. Nawet w czasach kryzysu polskim firmom ciągle opłaca się sprzedawać swoje produkty na Wyspach.
Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku
Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze
Obserwuj Portal Spożywczy na Instagramie
Portal Spożywczy: dołącz do nas na LinkedIn
RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych
Globalny kanał RSS
Zobacz więcej kanałów RSS
NEWSLETTER
NAPISZ DO NAS
Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP
Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!