Firmy spożywcze, prowadząc coraz większą liczbę "odpowiedzialnych społecznie" projektów biznesowych, liczą na sympatię i częstsze wybory konsumentów, dobre warunki inwestycji i dalszy rozwój oraz poprawę wyników finansowych.
Firmy produkujące opakowania foliowe do żywności są zmuszone do wymyślenia kolejnych metod, technik, innowacji, by sprostać wyzwaniom rynku i oczekiwaniom konsumentów.
W branżach sektora spożywczego, w których produkty są nietrwałe i podatne na uszkodzenia, udział produktów opakowanych stale rośnie.
Ostre hamowanie gospodarki, spadające wydatki konsumentów i wojna cenowa przekładają się na coraz słabsze wyniki firm hurtowych. Niestety, w najbliższych miesiącach ich sytuacja się nie poprawi.
Na temat innowacyjności w przemyśle spożywczym i planów rozwoju produktów z Zoltánem Novákiem, prezesem zarządu Kraft Foods Polska S.A., rozmawia Paulina Bełżecka.
Przejęcie sieci Real przez grupę Auchan, walka funduszy Advent Interantional i Mid Europa Partners o sieć Eko Holding oraz upadek sieci delikatesów Bomi najbardziej elektryzowały branżę handlową w 2012 roku. Poniżej lista najbardziej spektakularnych wydarzeń na polskim rynku handlowym w mijającym roku.
Byli tacy, którzy lata wstecz przepowiadali rychłą i nieuchronną konsolidację na polskim rynku sieci handlowych. Rynek integruje się jednak wolniej od prognoz ekspertów, a procesy zachodzące w polskim handlu nie naśladują w prosty sposób tego, co wydarzyło się w krajach Europy Zachodniej.
W 2007 roku w Stanach Zjednoczonych rozpoczął się trwający do dziś kryzys finansowy. Po pięciu latach wiele krajów, w tym Unia Europejska, wciąż odczuwają skutki kryzysu tymczasem wydaje się, że USA powoli wychodzą z zapaści.
Kody wyłapujące towary z przekroczoną datą przydatności do spożycia, elektroniczne cenówki, kasy samoobsługowe, technologia RFID (ang. Radio-frequency identification) - dzięki tym rozwiązaniom sieci handlowe chcą skuteczniej kontrolować sprzedaż i koszty.
Eksperci rynku potwierdzają, że od handlu internetowego nie ma ucieczki. Uruchomienie tej formy sprzedaży w dużych sieciach handlowych to tylko kwestia czasu. Niestety, dobry e-sklep spożywczy to poważna inwestycja i duże wyzwanie operacyjne.
Na temat tego, jak będzie się zmieniał polski rynek handlowy i co wydarzy się po otwarciu przez Biedronkę sklepu nr 3000 z Tomaszem Suchańskim, dyrektorem generalnym sieci Biedronka, rozmawia Łukasz Stępniak.
Mimo docierających ze wszystkich stron informacji o ciężkiej sytuacji naszego kraju i nieuchronnym kryzysie, a także przekonaniu ok. 70 proc. Polaków, że nasz kraj znajduje się w recesji, rok 2012 charakteryzował się w Polsce rozwojem branży sektora FMCG.
Budzą złość i irytację producentów markowej żywności, a jednocześnie coraz większy zachwyt u polskich konsumentów. Sprzedaż marek własnych sieci handlowych szybko rośnie i nic nie wskazuje na to, aby miało się to zmienić.
Mlekovita jest bez wątpienia najszybciej rozwijającym się przedsiębiorstwem mleczarskim w Polsce. Jednak zdaniem ekspertów wybrana strategia może być ryzykowna.
Stanisław Adamiak, wiceprezes Stowarzyszenia Przetwórców Owoców i Warzyw - wywiad
Polski rynek ryb jest pełen sprzeczności. Z jednej strony Polska należy do większych przetwórców ryb w Europie, jednak pod względem spożycia jesteśmy na szarym końcu. Polacy nie znają i nie chcą jeść ryb, a przetwórstwo jest uzależnione od eksportu.
W trend spadku pogłowia trzody chlewnej wpisuje się stały wzrost importu surowca. Analitycy Banku Gospodarki Żywnościowej wskazują, że w pierwszych dziewięciu miesiącach 2012 r. wzrósł on w relacji rocznej o 61 proc. do poziomu 114,2 tys. ton.
Na rynku przetworów zbożowych hasło "wyróżnij się lub zgiń" przybiera postać walki na innowacje. Największym zainteresowaniem cieszą się produkty z segmentu tzw. zdrowej żywności. Wśród nich jest wiele propozycji produktów śniadaniowych.
Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku
Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze
Obserwuj Portal Spożywczy na Instagramie
Portal Spożywczy: dołącz do nas na LinkedIn
RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych
Globalny kanał RSS
Zobacz więcej kanałów RSS
NEWSLETTER
NAPISZ DO NAS
Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP
Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!