13-14 marca w Warszawie odbył się I Ogólnopolski Kongres Recyklingu Jedna z najważniejszych imprez dedykowanych sektorowi przetwarzania odpadów w Polsce. Organizatorem spotkania było Stowarzyszenie Eko-Pak. Rynek Spożywczy był patronem tego wydarzenia.
Jednym z istotnych elementów wchodzących w skład procesów logistycznych jest wewnętrzny przepływu towaru. Rozwiązania do transportu wewnętrznego ewoluują i dostosowują się do coraz bardziej skomplikowanych systemów i oczekiwań użytkowników.
Obecnie w Polsce jedynie ok. 20 proc. sklepów i punktów usługowych akceptuje transakcje bezgotówkowe, chociaż oznaczają one wyższe obroty i krótszy czas transakcji. Przyśpieszenie rozwoju rynku płatności bezgotówkowych będzie zależało od rozszerzenia sieci akceptacji, a z tym jest problem.
Konsumenci coraz częściej dostrzegają ekologiczne aspekty wykorzystania kartonów, puszek czy tworzyw sztucznych. Pomagają w tym działania producentów, którzy czynią opakowania bardziej ekologicznymi oraz przekonują do ich powtórnego wykorzystania w kampaniach społecznych i promocyjnych.
Standaryzacja i powtarzalność produktu to obecnie jedno z podstawowych oczekiwań klienta. Świadomość znaczenia tej kwestii jest w branży mięsnej stosunkowo wysoka. Jednak jeszcze nie wszystkim producentom mięsa i przetworów udało się osiągnąć światowe standardy.
Krajowa branża mięsna znajduje się w trudnej sytuacji. Rozdrobnienie sektora i brak specjalizacji poszczególnych podmiotów coraz mocniej wpływają na rentowność producentów i przetwórców mięsa.
Producenci wędlin i wyrobów mięsnych często twierdzą, że najchętniej ograniczyliby do niezbędnego minimum ilość dodatków w swoich produktach. Potem wskazują na trudną sytuację rynkową. Tłumaczą, że dodatki pozwalają im przetrwać.
W ostatnim czasie branża mięsna zmaga się z wieloma problemami jednocześnie. Kryzys na rynku ciągle się zaostrza, a wybuchające jedna za drugą afery podkopują zaufanie konsumentów do produktów mięsnych.
Na temat inwestycji, rozwoju eksportu i promocji polskiego sektora żywnościowego za granicą z wiceminister gospodarki Iloną Antoniszyn-Klik rozmawiają Paulina Bełżecka i Łukasz Stępniak.
Wartość polskiego rynku kolorowych alkoholi szacuje się na 5 mld zł, to już 30 proc. rynku napojów spirytusowych. Na razie dominują w tej kategorii wódki smakowe, ale coraz szybciej rośnie sprzedaż whisky.
W październiku zeszłego roku zakłady mięsne Hermar S.A. zostały przekształcone w spółkę komandytowo-akcyjną. Firma zmieniła również nazwę. Tak powstały Zakłady Mięsne Polonus. Nowy gracz musi się odnaleźć na niezwykle konkurencyjnym rynku mięsa w Polsce.
W połowie 2012 r. ukraińska spółka mleczarska Milkiland NV kupiła podupadły zakład w Ostrowi Mazowieckiej. Teraz firma zapowiada, że chce zostać znaczącym graczem na rynku Unii Europejskiej, a Polska jest jej przyczółkiem do rozwoju w Europie.
Znawcy spożywczej branży twierdzą, że segment przetworów warzywnoowocowych jest perspektywiczny i jego wartość będzie rosła i to co najmniej z kilku powodów. Przede wszystkim gotowe przetwory są praktyczne i wygodne.
Według jednej z teorii, Polacy nazwali swoich zachodnich sąsiadów Niemcami, ponieważ nie mogli się z nimi porozumieć (Niemcy - od słów niemy, obcy). Dziś jedno jest pewne - Niemcy to nasz najbliższy i najważniejszy partner handlowy. Partner, o którego warto dbać. Co warto wiedzieć o tym rynku?
Kiedy kilka lat temu rozpoczynał się kryzys na rynkach finansowych, nikt nie spodziewał się, jak silne przełożenie będzie miał na segment produkcji żywności. W szczególnie trudnej sytuacji znaleźli się przetwórcy zbóż.
Polskie mrożonki trafiają na stoły konsumentów z całej Unii. Jesteśmy największym w UE eksporterem mrożonych owoców i drugim mrożonych warzyw zarówno na potrzeby przemysłu przetwórczego, jak i mrożonek konsumenckich.
Na temat afer w polskim i światowym przemyśle spożywczym i ich konsekwencji dla branży z Andrzejem Gantnerem, dyrektorem generalnym Polskiej Federacji Producentów Żywności, rozmawiają Paulina Bełżecka i Łukasz Stępniak.
Zdaniem firm spożywczych dostarczających swoje produkty do kanału HoReCa, rynek ten rozwija się powoli i jest dość trudny, jednak nie słabnie chęć do rozwijania współpracy dostawców z sieciami gastronomicznymi. Czy warto zaryzykować i zainwestować w produkty dedykowane gastronomii?
Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku
Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze
Obserwuj Portal Spożywczy na Instagramie
Portal Spożywczy: dołącz do nas na LinkedIn
RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych
Globalny kanał RSS
Zobacz więcej kanałów RSS
NEWSLETTER
NAPISZ DO NAS
Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP
Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!