Opłaty półkowe to od lat drażliwy temat. W połowie października Trybunał Konstytucyjny wydał orzeczenie, w którym zakwestionował niektóre dodatkowe opłaty wymagane przez sieci. Co wyrok Trybunału zmieni w relacjach dostawcy-dystrybutorzy?
Konsumenci coraz bardziej boją się dodatków do żywności, a producenci w panice inwestują w zmianę receptur i ich eliminowanie ze składu żywności. Eksperci są podzieleni co do stwierdzenia, czy takie zabiegi mają sens, ale zgodni co do tego, że trzeba postawić na edukację konsumentów i spójną politykę informacyjną.
Producenci żywności najchętniej do przewożenia produktów spożywczych używają samochodów oszczędnych w eksploatacji z zabudowami renomowanych producentów. Mile widziana jest wydłużona gwarancja na podwozie i zabudowę.
Przedsiębiorstwa spożywcze działają pod ogromną presją czasu i warunków, w jakich musi być przechowywana i przerabiana żywność. Warunkiem ich właściwego działania jest m.in. dobrze zorganizowany transport wewnętrzny.
Firmy z branży spożywczej coraz chętniej decydują się na korzystanie z usług dodatkowych oferowanych przez operatorów logistycznych. W ostatnim czasie zwiększoną popularnością cieszą się displaye promocyjne, a także zamówienia "pod półkę".
Żywność z wyższej półki rządzi się swoimi prawami. Jej konsumenci mają wyrafinowane oczekiwania jeśli chodzi o skład takich produktów, jednak równie ważne jest opakowanie i jego design. Co wyróżnia prestiżowe etykiety? Luksusowa prostota.
Pomimo spowolnienia gospodarczego i kryzysu na Ukrainie, polska branża TSL obsługująca sektor spożywczy ma się dobrze. Rosną wolumeny przewożonych towarów, a firmy myślą nad kolejnymi inwestycjami. Nie należy jednak wpadać w hurraoptymizm. Branża logistyczna musi przygotować się na zmiany, jakie wynikają z przemian polskiego rynku handlowego.
Klasyczne funkcjonalności systemów SFA, takie jak zamówienia czy ankiety, tracą na znaczeniu. W ich miejsce pojawiają się nowe narzędzia, które do niedawna pozostawały w sferze marzeń. Technologia została zaprzęgnięta do rozpoznawania obiektów na zdjęciach, raportowania danych z wykorzystaniem cyfrowych map i ścisłej integracji z urządzeniami typu beacon.
Rynek handlowy czeka dalsza konsolidacja, ale równocześnie znajduje się na nim miejsce na nowe koncepty i innowacyjne pomysły - mówili paneliści podczas debaty otwierającej drugi dzień VII Forum Rynku Spożywczego i Handlu.
Temat kwot mlecznych i konieczności płacenia kar za ich przekroczenie zdominował tegoroczne XII Forum Spółdzielczości Mleczarskiej w Augustowie.
Trzeba wspierać eksporterów polskiej żywności: dywersyfikować rynki zbytu, chronić przed protekcjonizmem i wzmocnić działania dyplomacji gospodarczej - wynika z debaty inaugurującej VII Forum Rynku Spożywczego i Handlu 2014, zatytułowanej "Strategiczny plan rozwoju dla sektora spożywczego".
Na temat wpływu konfliktu ukraińsko-rosyjskiego na eksport żywności, ekspansji Grupy Maspex w Europie Środkowo-Wschodniej oraz o planach inwestycyjnych firmy w kraju i za granicą z Krzysztofem Pawińskim, prezesem zarządu Grupy Maspex Wadowice, rozmawiają Paulina Mroziak i Łukasz Stępniak.
Polski eksport żywności do krajów arabskich wzrasta w bardzo szybkim tempie. Rosyjskie embargo może sprawić, że kierunek ten stanie się jeszcze bardziej atrakcyjny dla naszych producentów.
Rosja była ważnym odbiorcą polskich produktów mleczarskich. Gdy zamknęła swój rynek, nasze firmy stanęły przed wyzwaniem znalezienia nowych rynków zbytu dla swojej produkcji i rosnących zapasów w magazynach.
Branża mięsna boryka się z wieloma problemami. Niekorzystny wpływ czynników zewnętrznych, jak również pochodzących z rynku wewnętrznego, sprawia, że wiele firm zanotuje w tym roku gorsze wyniki. Pojawiają się jednak przesłanki rynkowe, które pozwalają patrzeć w przyszłość z ostrożnym optymizmem.
Firma Green Factory rozpoczynała swoją działalność od produkcji pasteryzowanych przetworów warzywnych w słoikach. Szybko się przebranżowiła w producenta warzyw świeżych i podpisała intratny kontrakt z jedną z największych sieci fast food na świecie - McDonald’s. Dzisiaj Green Factory to synonim świeżych warzyw, wygodnych, gotowych do spożycia sałatek.
Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku
Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze
Obserwuj Portal Spożywczy na Instagramie
Portal Spożywczy: dołącz do nas na LinkedIn
RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych
Globalny kanał RSS
Zobacz więcej kanałów RSS
NEWSLETTER
NAPISZ DO NAS
Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP
Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!