Polacy przez ostatnie lata stali się ekspertami w kwestiach kawowych. Pomogły im w tym procesie wzrost popularności kawiarni oraz większa dostępność profesjonalnych maszyn kawowych do użytku domowego. Producenci kawy, podążając za tym trendem, starają się wprowadzać wysokiej jakości mieszanki oraz innowacyjne rozwiązania.
300 profesjonalistów spotkało się na konferencji E-commerce Business Success Story & Strategies, organizowanej przez Grupę PTWP, by dyskutować o kondycji i perspektywach rozwoju branży handlu internetowego. Do jakich wniosków doszli uczestnicy debat, które odbyły się 27 marca br. w warszawskim hotelu Sheraton?
Moda na burgery, która dwa lata temu nastała w Warszawie, rozprzestrzeniła się na inne polskie miasta. I choć obserwatorzy rynku gastronomicznego wieszczą rychły koniec tego trendu, na razie nie widać godnego zastępcy "poczciwego" burgera.
Czysta wódka, o zawartości alkoholu ok. 40 proc., traci na popularności w Polsce, choć nadal jest najczęściej kupowanym mocnym alkoholem w naszym kraju. Jednak czasy, gdy popyt na wódkę mocno rósł, już raczej nie wrócą.
Logistyka wszystkich produktów wymaga precyzji w planowaniu, ścisłej kontroli kosztów, dostaw na czas. W logistyce mrożonek należy wejść o jeden szczebel skomplikowania wyżej, by na bieżąco kontrolować stałą temperaturę.
Firmy spożywcze notowane na Warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych mają za sobą, tak jak cały rynek kapitałowy, trudne miesiące. Spółki z sektora żywnościowego musiały dodatkowo zmagać się z rosyjskim embargiem na produkty rolno-spożywcze, afrykańskim pomorem świń, czy konfliktem zbrojnym na Ukrainie.
Świadomość ekologiczna Polaków rośnie. Każdy z nas produkuje ok. 700 kg śmieci rocznie, z czego prawie 40 proc. stanowią właśnie opakowania - torby, pudełka, butelki, folie. Co najważniejsze, zaczynamy sobie zdawać z tego sprawę - z dumą podkreślają znawcy rynku opakowań.
Na temat planów rozwoju Grupy Mokate w Polsce i na świecie mówi dr Adam Mokrysz z zarządu Mokate, odpowiedzialny za rozwój grupy na rynkach międzynarodowych.
Segment wołowiny zmienia się i notuje konsekwentne, choć niewielkie wzrosty. Najlepiej kształtuje się sytuacja na rynku wołowiny kulinarnej.
Na temat perspektyw rozwoju rynku drobiu w Polsce i na świecie z Jackiem Lewickim, prezesem Grupy Drosed, rozmawia Łukasz Rawa.
Miniony rok na rynku mięsa z całą pewnością nie należał do łatwych. Szereg zagrożeń, wśród których na pierwszy plan wysunęły się problemy z eksportem wieprzowiny, skutecznie stłumiły optymistyczne nastroje, z jakimi firmy mięsne rozpoczynały 2014 r. Wyniki przetwórców mięsa po raz kolejny potwierdziły, że w trudnych czasach najlepiej radzą sobie duże, dobrze zorganizowane przedsiębiorstwa.
W ciągu ostatniego roku gospodarstwa domowe wydały na wędliny 14,5 mld zł. Wzrost sprzedaży wędlin przekłada się na rynek półproduktów wędliniarskich, w tym osłonek do wędlin. Osłonki to bardzo szeroki temat ze względu na ogromną różnorodność i zastosowanie.
Pojawienie się w Polsce wirusa afrykańskiego pomoru świń (ASF) i rosyjskie embargo to dwa czynniki, które zaważyły na zeszłorocznych wynikach producentów mięsa wieprzowego.
W zeszłym roku Polska osiągnęła status największego producenta drobiu w Unii Europejskiej, z wynikiem na poziomie prawie 2,1 mln ton. Motorem rozwoju sektora jest eksport do krajów Wspólnoty.
Rośnie konkurencja na rynku wędlin i przetworów mięsnych. Firmy rywalizują w obszarach ceny i jakości, jak również na polu innowacji. Do tego dochodzi wyścig w dziedzinach reklamy i marketingu. Gra rynkowa stała się ciekawa jak nigdy wcześniej.
Na rynku maszyn dla przemysłu mięsnego rośnie rola rozwiązań z dziedziny automatyki, pomiarów przemysłowych i robotyki. To obecnie jeden z najczęściej wykorzystywanych sposobów podnoszenia konkurencyjności przedsiębiorstwa.
Spółdzielnie mleczarskie nie lubią grup producenckich. Grupy uważają jednak, że mogą dużo zaoferować przetwórcom.
O sytuacji na rynku mleczarskim, relacjach z sieciami handlowymi oraz innowacjach w sektorze mleka i jego przetworów z Janem Dąbrowskim, prezesem OSM Łowicz, rozmawia Roman Wieczorkiewicz.
Na temat umowy handlowej między UE a USA rozmawiamy z Renatą Juszkiewicz, wiceprezes EuroCommerce, prezes Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji.
Negocjacje pomiędzy Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi dotyczące umowy o Transatlantyckim Partnerstwie Handlowo-Inwestycyjnym (TTIP) rozpoczęły się w połowie 2013 r. a mogą zakończyć się w 2016 r. Nadal jednak nie wiadomo, jaki kształt przyjmie ostateczne porozumienie. Warto jednak zapytać, czy na umowie skorzystają firmy spożywcze i handlowe.
Grupy producenckie podbijają rynek owoców i warzyw oraz wychodzą naprzeciw rosyjskiemu embargu: tworzą konsorcja, a także inwestują w przetwórstwo. Czy tym ambitnym planom przeszkodzi brak finansowego wsparcia?
Kogo nie ma w mediach społecznościowych, ten nie istnieje. Firmy z branży spożywczej rozumieją tę zasadę - nie ma się więc co dziwić, że przeznaczają ogromne fundusze na komunikację ze swoimi klientami za pośrednictwem internetu.
Na temat znaczenia umowy o wolnym handlu i inwestycjach pomiędzy Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi dla sektora rolno-spożywczego w Polsce - mówi Marek Sawicki, minister rolnictwa i rozwoju wsi.
Liczba produktów żywnościowych i napojów z oświadczeniem o wygodnym opakowaniu ciągle się zwiększa. Konsumenci coraz częściej doceniają opakowania, które nie tylko zapewniają bezpieczeństwio produktu, ale także są funkcjonalne i komfortowe w użyciu.
Polskie firmy spożywcze potrzebują coraz więcej specjalistów. Jednak ich podaż jest ograniczona, więc to oni coraz częściej stawiają warunki.
Meksyk do 2050 r. ma zostać piątą największą gospodarką na świecie, lecz dla polskich producentów żywności wciąż pozostaje niezbadanym terytorium. A szkoda, bo mają oni czego szukać w kraju, który wydaje się odległy, lecz w rzeczywistości jest nam bardzo bliski.
Hoop Polska chce wykorzystać prognozowane wzrosty kategorii wód butelkowanych, napojów funkcjonalnych oraz świeżych soków. Po zakończonym właśnie procesie restrukturyzacji rusza z nowymi produktami i markami.
Polski rynek detaliczny zmaga się z deflacją, stagnacją, ostrą konkurencją, wojną promocyjno-cenową, a także nielojalnym i szukającym najlepszej ceny konsumentem. Na tak trudnym rynku duńska sieć dyskontów Netto widzi potencjał nawet na 3000 sklepów.
Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku
Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze
Obserwuj Portal Spożywczy na Instagramie
Portal Spożywczy: dołącz do nas na LinkedIn
RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych
Globalny kanał RSS
Zobacz więcej kanałów RSS
NEWSLETTER
NAPISZ DO NAS
Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP
Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!