Logistyka produktów mrożonych ma przed sobą dobre perspektywy, ale nie jest to biznes dla wszystkich - wymaga większej wiedzy i nakładów.
Polski rynek wód butelkowanych stale rośnie, nie tylko ze względu na upalną pogodę latem. Wciąż istnieje ogromne pole do dalszego rozwoju, co chcą wykorzystać czołowi producenci, którzy inwestują w nowe zakłady produkcyjne lub linie do produkcji nowych form opakowań. Przed nami prawdziwa wodna bitwa rynkowych graczy!
Pozornie dodawanie kolejnych warstw szkła, folii, kartonu i farby tam, gdzie można by np. sprzedawać produkty na wagę, wydaje się sprzeczne z ideą dbania o środowisko. Jednak zdaniem ekspertów w warunkach realnej rynkowej konkurencji trudno obyć się bez atrakcyjnych butelek, puszek i pudełek. Jedno jest pewne - opakowania nie znikną. Mogą się za to bardzo zmienić — i już to robią. Coraz częściej są równie przyjazne środowisku jak to, co zawierają.
Wprowadzając produkt w opakowaniu na rynek, świadomy przedsiębiorca bierze na siebie odpowiedzialność za to, co stanie się z opakowaniem po produkcie, który zostanie zużyty przez konsumenta - jest to tzw. zasada "zanieczyszczający płaci".
O sytuacji na rynkach rolnych, polskim biznesie spożywczym, a także o bezpieczeństwie żywnościowym i o promocji żywności z Łukaszem Hołubowskim, prezesem Agencji Rynku Rolnego, rozmawia Roman Wieczorkiewicz
O rynku wędlin z Dominiką Rąbą, członkiem zarządu Zakładów Mięsnych Henryk Kania S.A., rozmawia Rafał Więckiewicz.
Odpowiednie maszyny do produkcji wędlin i obróbki mięsa są kluczem do sprostania oczekiwaniom konsumentów i przetrwania na bardzo konkurencyjnym rynku mięsnym.
Po trudnym roku 2014 firmy z branży mięsnej powoli odzyskują równowagę, jednak w minionym roku nadal nie udało się rozwiązać istotnych problemów na rynku wieprzowiny. Następstwa rosyjskiego embarga oraz afrykańskiego pomoru świń są ciągle odczuwalne, co wpływa nie tylko na przetwórców, ale także na producentów trzody chlewnej.
Ostatnie lata były niezwykle udane dla polskich producentów drobiu. Systematyczny wzrost produkcji oraz sprzedaży zagranicznej spowodowały, że Polska stała się największym producentem drobiu w całej Unii Europejskiej oraz jednym z kluczowych europejskich eksporterów. Przed branżą drobiarską pojawiają się nowe wyzwania. Jednym z zasadniczych jest dywersyfikacja kierunków eksportu.
Trendy na rynku wędliniarskim wymuszają na producentach atrakcyjne formy opakowań. Z pomocą przychodzą im osłonki, dzięki którym szynki i kiełbasy mogą przybrać atrakcyjne formy i smaki, a także wyróżnić daną markę na półce czy ladzie.
Dopóki rynek rosyjski był otwarty dla polskich jabłek, dopóty sadownicy nie mieli powodów do zmartwień. Teraz zmagają się z wysokimi zapasami jabłek i niskimi cenami. Jednak embargo ma też pozytywny wymiar. Przestaliśmy patrzeć na Rosję jako podstawowy rynek zbytu. Czy dzięki tej lekcji uda nam się ulokować polskie jabłka w różnych częściach świata?
Sytuacja w branży mleczarskiej pogarsza się z miesiąca na miesiąc. Organizacje branżowe, rolnicy i przetwórcy coraz głośniej domagają się interwencji na rynku. Ale w celu przeprowadzenia interwencji trzeba jasno powiedzieć, że mamy do czynienia z kryzysem, a definicji nie ma. Komisja Europejska nie ma i nie chce określić definicji kryzysu w branży mlecznej.
Powoli przemija moda na promowanie marki poprzez współpracę ze znanymi kucharzami i blogerami kulinarnymi. Teraz sieci stawiają na promocję zdrowego stylu życia, zatrudniając dietetyków i korzystając z pomocy jednostek naukowych.
O reformie systemu promocji gospodarki, najbardziej perspektywicznych kierunkach rozwoju eksportu oraz o przewadze polskich firm na rynkach trzecich z Radosławem Domagalskim-Łabędzkim, podsekretarzem stanu w Ministerstwie Rozwoju, rozmawiają Olimpia Wolf i Rafał Więckiewicz.
Polacy bardzo lubią przekąski, ale są też coraz bardziej świadomi w kwestii zdrowego żywienia i coraz bardziej zwracają uwagę na to, co jedzą. Połączenie zdrowia i przekąsek może być więc złotym interesem.
Co jedli Inkowie? Na przykład kukurydzę, a także ziemniaki, które stamtąd trafiły do Europy. Potomkowie Inków teraz mogą skorzystać na współpracy z polskimi firmami rolno-spożywczymi.
Kategoria napojów energetycznych w Polsce wciąż jest w fazie wzrostu. Jednak trendy prozdrowotne wymuszają na producentach walkę na kreowanie nowych smaków i funckjonalności energy drinków. Czy rynkiem zawładną innowacje?
Na stacjach paliw powstaje nowy typ sklepu - petrolvenience. Jest on nie tylko punktem uzupełniającym zakupy, ale kompleksowym miejscem obsługi konsumenta.
Z Andrzejem Kowalskim, właścicielem Sante, rozmawia Adam Tubilewicz.
O tym, czy Polaków da się namówić do jedzenia owadów i planach podboju rynku amerykańskiego z Jackiem Janickim, pomysłodawcą i właścicielem Ronzo Crickeat, rozmawia Adam Tubilewicz.
Eksperci rynku pracy rok 2016 okrzyknęli "rokiem pracownika". Gospodarka się rozwija, ofert pracy przybywa również w sektorze spożywczym i handlowym. Jednak firmy coraz częściej mają problem ze znalezieniem osób o odpowiednich kwalifikacjach.
Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku
Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze
Obserwuj Portal Spożywczy na Instagramie
Portal Spożywczy: dołącz do nas na LinkedIn
RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych
Globalny kanał RSS
Zobacz więcej kanałów RSS
NEWSLETTER
NAPISZ DO NAS
Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP
Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!