O perspektywach rozwoju logistyki, współpracy z sieciami handlowymi i rynku produktów mrożonych z Kristofem Verbruggenem, prezesem Frigo Logistics rozmawia Roman Wieczorkiewicz.
W polskim sektorze mleczarskim kartonowe opakowania dominują od wielu lat. Zdaniem ekspertów aż dwa na trzy mleka kupowane w Polsce są zapakowane w kartony, w tym większość jest przetwarzana i pakowana przy wykorzystaniu technologii UHT.
O intensywnym rozwoju sieci Stokrotka, wzroście organicznym, fuzjach i przejęciach oraz wychodzeniu naprzeciw trendom konsumenckim z Dariuszem Kalinowskim, prezesem zarządu Emperia Holding i Stokrotka, rozmawia Olimpia Wolf.
Niedawno minął rok od zniesienia kwotowania produkcji mleka. Na zniesienie systemu regulacji, który od kilkudziesięciu lat kształtował rynek mleka, dodatkowo nałożyło się kilka innych czynników.
O rynku mleka, jego realiach, trudnościach i szansach oraz o tym, jak odnajduje się w tym Polmlek, z Andrzejem Grabowskim, współwłaścicielem Grupy Polmlek, rozmawia Roman Wieczorkiewicz.
Produkowanie żywności na masową skalę nie jest obecnie możliwe bez zastosowania dodatków: barwników czy konserwantów. Coraz silniejszym trendem jest jednak powrót do składników naturalnych.
Sytuacja na rynku mleczarskim, delikatnie rzecz ujmując, jest słaba. Ceny mleka i produktów spadają i nikt nie wie, czy i kiedy nastąpi odbicie. W tej sytuacji firmy zaczynają szukać nowych rynków.
Mimo kryzysu przemysł mleczarski musi produkować więcej, efektywniej i taniej. Obok znakomitego wyposażenia technicznego, kluczowe stają się systemy informatyczne.
Dwa największe światowe browary Anheuser-Busch InBev i SABMiller zatrzęsły branżą w Polsce. Nieoczekiwanie pod koniec kwietnia podały, że chcą sprzedać Kompanię Piwowarską. Kto kupi największego producenta piwa w Polsce? Zainteresowanie może być duże.
Polscy konsumenci przykładają coraz większą wagę do tego, co jedzą. Częściej niż jeszcze parę lat temu artykuły spożywcze wybierają w sposób świadomy, kierując się przy tym ich składem. W branży mięsnej dużego znaczenia nabiera idea "czystej etykiety".
O planach stworzenia koncernu rolno-spożywczego na bazie spółek Skarbu Państwa, o zaletach i barierach konsolidacji oraz ewentualnej prywatyzacji KSC i sytuacji w spółce Elewarr, z Markiem Zagórskim, sekretarzem stanu w Ministerstwie Skarbu Państwa, rozmawiają Paulina Mroziak i Rafał Więckiewicz.
6 czerwca 2016 r. Sąd Rejonowy w Warszawie ogłosił upadłość likwidacyjną spółki MarcPol SA. Tym samym z handlowej mapy kraju znika najstarsza polska sieć supermarketów.
Wysokie ceny i chłonne rynki zbytu zapewniają opłacalność produkcji borówki w Polsce, co powoduje sukcesywny wzrost nasadzeń. Jednak pesymiści twierdzą, że borówkowe eldorado wkrótce może się skończyć ze względu na zwiększający się areał upraw, który może doprowadzić do nadprodukcji.
Wartość rynku przetworów owocowo-warzywnych wzrosła w 2015 r. o 3,7 proc., osiągając wartość 733 mln zł. Na półkach sieci handlowych, w sekcji przetwory z owoców i warzyw na pierwszy rzut oka wieje nudą, jednak eksperci i producenci przetworów twierdzą, że to tylko pozory. Polscy konsumenci najchętniej kupują dania mrożone, sałatki i dżemy.
Lata 90. i zachwyt wszystkim, co zagraniczne, już dawno za nami. Wyniki badań konsumenckich potwierdzają, że Polacy z roku na rok coraz chętniej sięgają po polskie produkty, także spożywcze. Oprócz relacji cena/jakość klienci coraz częściej analizują także narodowość kapitału stojącego za danym producentem i jego zaangażowanie w tworzenie w Polsce miejsc pracy. Czy ze sklepowym koszykiem w ręku jesteśmy już zakupowymi patriotami?
12 czerwca zakończył się proces konsultacji ze związkami zawodowymi grupowych zwolnień w Makro Cash&Carry. Jak dowiedział się portal dlahandlu.pl, zwolnieniem objętych zostanie nie więcej niż 681 osób, z czego grupę 232 osób stanowią pracownicy zamykanych Makro Punktów oraz Hali w Szczawnie-Zdroju. 449 osób zostanie zaś zwolnionych z działających hal Makro w ramach procesu reorganizacji.
Iran, który przez wiele lat był odcięty od zachodnich rynków z powodu sankcji gospodarczych, teraz otwiera się na współpracę z naszym regionem. A rozwój może być bardzo dynamiczny, z czego korzyści może mieć zarówno Polska, jak i Bliski Wschód. Kraj Persów i perskich dywanów otwiera przed nami nowe możliwości.
Ubiegłoroczny sezon na rynku lodów i deserów mrożonych był bardzo udany, ale czy tak samo będzie w tym roku? Wydaje się, że tak, bo producenci szykują się na ostry pojedynek o podniebienia lodożerców.
Żywiec Zdrój SA prognozuje, że w najbliższych latach rynek wód butelkowanych będzie rósł 3,5-4 proc. rocznie. Firma, posiadająca ponad 1/3 udziałów w rynku, wierzy, że może stać się liderem tego wzrostu.
Sieci restauracji szybkiej obsługi nie obawiają się negatywnego wpływu trendów prozdrowotnych na ich wyniki. Wręcz przeciwnie, chcą na tym skorzystać i zapowiadają dynamiczny rozwój i nowe otwarcia. Dostawcy surowców zacierają ręce.
Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku
Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze
Obserwuj Portal Spożywczy na Instagramie
Portal Spożywczy: dołącz do nas na LinkedIn
RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych
Globalny kanał RSS
Zobacz więcej kanałów RSS
NEWSLETTER
NAPISZ DO NAS
Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP
Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!