Odkąd konsumenci zorientowali się, że spożywają za dużo cukru, przemysł spożywczy rozpaczliwie poszukuje słodkiego smaku pochodzącego z innych źródeł. Substancje pretendujące do roli zamiennika zazwyczaj nie smakują tak dobrze, a poza tym bywają opatrzone znakiem "E", który kojarzy się ze "szkodliwą chemią".
Polski rynek opakowań wart jest około 9 mld euro. Opakowania z kartonu i tektury zajmują drugą pozycję, za opakowaniami z tworzyw sztucznych, z prawie 33-proc. udziałem w rynku. Szacunki Polskiej Izby Opakowań mówią, że do roku 2020 ich udział powinien wzrosnąć do 36 proc.
O utylizacji żywności, selektywnej zbiórce opakowań i edukacji konsumenckiej z Janem Jasińskim, prezesem Fundacji ProKarton rozmawia Magdalena Brzózka.
O powrocie do zdolności produkcyjnych po pożarze, dopasowaniu się do nowych trendów rynkowych i rozwoju eksportu z Anną Olewnik-Mikołajewską, prezesem zarządu Zakładów Mięsnych Olewnik-BIS, rozmawia Adam Tubilewicz.
Gdy rynek jest nasycony wszelkimi dobrami, firmy szukają ponadstandardowych możliwości, aby zwiększać sprzedaż i powiększać swój udział w rynku. Jedne stawiają na nowości produktowe, inne na wykwalifikowaną kadrę. Coraz więcej firm z branży spożywczej i handlowej docenia i inwestuje w systemy wsparcia sprzedaży.
Zakupy spożywcze w internecie to wciąż niszowy rynek w Polsce, ale zarówno duże sieci, jak i mniejsi gracze chętnie inwestują w ten kanał sprzedaży, dostrzegając jego potencjał. Czy wprowadzenie zakazu handlu w niedziele przyczyni się do wzrostu sprzedaży żywności w sieci?
28 listopada 2017 r. chińskie służby weterynaryjne poinformowały o otwarciu swojego rynku na polski drób. Choć w branży decyzję przyjęto optymistycznie, komentatorzy są zgodni, że na realne zaznaczenie naszej obecności w Państwie Środka trzeba będzie poczekać nawet kilka lat.
2017 rok był przełomowy dla stosunkowo nowego w Polsce sektora superfoods. Kategoria, której nie definiuje prawo i która jeszcze kilkanaście miesięcy temu wielu niedowiarkom kojarzyła się jedynie z kolejną fanaberią millenialsów i marketingowym wytworem, wzbudziła jednak zainteresowanie nie tylko producentów żywności i konsumentów, ale i inwestorów. Co dalej?
Największe polskie firmy mleczarskie budują wielkie zakłady do produkcji proszków mlecznych. Skala i technologie produkcji, a także nowy asortyment mogą zmienić rynek i umocnić pozycję liderów.
Polska żywność znajduje nowych odbiorców na świecie, ale może się zdarzyć, że kontrahent w Afryce nagle okazuje się niewypłacalny lub zwyczajnie odmawia zapłaty. Kilka, a czasem nawet jedna taka transakcja może zachwiać kondycją firmy.
O przewadze kontraktowej, relacjach dostawcy-detaliści, konsolidacji w handlu i ochronie konsumentów z Markiem Niechciałem, prezesem Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, i Piotrem Adamczewskim, dyrektorem delegatury UOKiK w Bydgoszczy rozmawia Paulina Bełżecka.
Cola bez cukru, chipsy pozbawione soli i tłuszczu oraz nietuczące słodycze. Czy jest szansa, aby kiedykolwiek takie produkty powstały, były pyszne i cieszyły się popularnością wśród konsumentów? Odpowiedzią producentów jest reformulacja, czyli obniżenie zawartości soli, cukru i tłuszczu w produktach w odpowiedzi na epidemię chorób cywilizacyjnych.
Formalnie zakaz handlu w niedziele nie jest wymierzony w gastronomię. Jednak najemcy gastronomiczni centrów handlowych obawiają się, że to właśnie oni najbardziej na nim ucierpią.
Polacy szanują kulturę jedzenia, co przekłada się na coraz częstsze wizyty w restauracjach i kawiarniach. Oczywiście najważniejsze jest menu, niemniej poza pysznym daniem liczy się sposób jego podania i design, które wspólnie tworzą całość. O projektowaniu restauracji i budowaniu charakteru lokalu Jakubowi Szymankowi opowiada Marta Lew, architekt wnętrz i projektantka lokali gastronomicznych.
Wietnam to jedna z najbardziej prężnych gospodarek południowo-wschodniej Azji, a także jeden z najbardziej perspektywicznych rynków eksportowych dla polskiej żywności. Nie jest to jednak rynek ani łatwy, ani w pełni przejrzysty, a próby zdobycia go zapewne będą wymagały cierpliwości od przedsiębiorców. Rynek wart jest jednak zachodu i może stać się bramą do rynków Azji Płd.-Wsch.
Pasja, upór, wiara we własne siły i pomysł, aby stworzyć nietuzinkowe, naturalne napoje gazowane w przystępnej cenie - to wyróżnia założycieli firmy Wild Grass, którzy stworzyli ChaiKolę.
Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku
Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze
Obserwuj Portal Spożywczy na Instagramie
Portal Spożywczy: dołącz do nas na LinkedIn
RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych
Globalny kanał RSS
Zobacz więcej kanałów RSS
NEWSLETTER
NAPISZ DO NAS
Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP
Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!