Rosnący segment słodyczy i przekąsek
Jak pokazują badania aż 61% Polaków pozwala sobie na sięganie od czasu do czasu po słodkie przekąski. Obecnie niemal w każdym gospodarstwie domowym znajdują się zapasy słodyczy, przeznaczonych na "czarną godzinę". Zmieniające się od kilku lat trendy żywieniowe wpływają na zmianę potrzeb konsumentów w stosunku do przyjemnościowych przekąsek. Konsumenci zwracają uwagę również na wartości odżywcze przekąsek, po które sięgają.
Rynek słodyczy i przekąsek w Polsce dynamicznie rośnie. Obecnie roczna wartość sprzedaży słodyczy i przekąsek w sklepach detalicznych to 16,4 mld zł. Rosnącemu segmentowi sprzyjają trendy, zgodnie z którymi konsumenci poszukują pełnowartościowych przekąsek, takich jak orzechy czy suszone owoce, nie traktując ich już jako dodatek do kulinariów. Upodobania konsumentów wpływają również na zmieniające się propozycje wśród bakalii przekąskowych. Zainteresowaniem nie cieszą się już tylko tradycyjne orzechy czy suszone owoce, ale także ich różne warianty smakowe w formie poręcznej przekąski, np. suszone owoce żurawiny nasączone sokiem z granatu, suszone winogrona, mieszanki bakaliowe ze słodkim urozmaiceniem, np. w formie lentilków czy ziaren kawy w czekoladzie.
W ostatnich latach na oferty producentów i jednocześnie na półki sklepowe silnie oddziałuje trend convenience, który zmierza do wybierania przez konsumentów szybkich rozwiązań, np. przekąskowych. Zgodnie z tym trendem konsument sięga po produkty w poręcznych opakowaniach, łatwe w użyciu, które może mieć zawsze przy sobie w torebce, plecaku, szufladzie biurka.
Obserwując potrzeby konsumenta, w ubiegłym roku Bakalland wprowadził do swojej oferty linię produktów "Chwyć i Jedz", czyli bakaliowe przekąski w poręcznych opakowaniach. W skład linii wchodzi obecnie 20 produktów, a linia jest sukcesywnie uzupełniana nowościami, po które chętnie sięgają konsumenci. Smaki nowych przekąsek pokazują potrzeby rynku. Wśród propozycji możemy znaleźć zarówno tradycyjne bakalie, np. prażone, lekko solone orzechy, ale również mieszanki suszonych owoców z orzechami lub słodkimi dodatkami: czekoladowymi lentilkami, ziarnami kawy w czekoladzie. Takie propozycje pokazują, że konsumenci kierują się świadomymi wyborami i sięgają po wysokiej jakości przekąski, ale ze słodkim urozmaiceniem - mówi Anna Sambor, Dyrektor Marketingu, Bakalland S.A.
Rosnące znaczenie segmentu słodyczy i przekąsek przekłada się bezpośrednio na uzupełnianie portfolio marki Bakalland. Potrzeby konsumentów były i zawsze będą kluczowe. Jako lider rynku Bakalland chce nieustannie rozwijać się i inspirować konsumentów do poznawania nowych propozycji. Przewaga nad konkurencją to silna marka i szeroka oferta przekąsek bazujących na naturalnych składnikach. Każdy rok to dla marki Bakalland przynajmniej kilka nowości produktowych, które wprowadzane są na rynek masowy i które adresowane są do różnych grup konsumentów. Największy boom na przekąski na bazie bakalii jeszcze przed nami.